Capelle in slotfase onderuit bij XerxesDZB

XerxesDZB 1

Jordan Kroon
Denzel Medar
Jan Tuitel
William Darjij
Leonardo de Pina
Bruce van Kesteren
Stefan Dams
Bruce van Kesteren (schot)

Hoofdklasse A

15 september 2018 14:45

Shona Shukrula

XerxesDZB verslaat Capelle in Rijnmondderby.

In de 2e minuut van de blessuretijd veroverde XerxesDZB de verdiende drie punten.

De eerste 35 minuten waren overduidelijk voor Capelle. Veel balbezit zorgde ervoor, dat XerxesDZB nauwelijks over de middellijn kwam. Toch duurde het een kwartier, voordat het eerste gevaar ontstond. Een schot van Bram de Bruin werd geblokt tot corner. In de 24e minuut nam Capelle de leiding. Een aanval over veel schijven werd door Bram van Eijk in de benedenhoek geschoten 0-1. In de 35e minuut kantelde de wedstrijd. Het begon met een vrije trap op de rand van de zestien, die slechts tot een corner leidde. In de 39e minuut haalde Robin Driesse vernietigend uit en de onderkant van de lat redde Capelle. Twee minuten later haalde Jami Jaliens een kopbal van Leon van den Berg van de doellijn, zodat de stand voor de rust niet meer werd gewijzigd.

Na de rust zette XerxesDZB opnieuw aan en drong Capelle op eigen helft terug. De bezoekers kwamen niet meer in hun spel en beperkten zich uitsluitend tot verdedigen. Slechts twee keer hadden zij de mogelijkheden de score te verdubbelen. Beide keren faalde Kevin Kalika in de afwerking. Alleen afgaand op keeper Wesley van der Molen schoot hij tegen zijn been en ook raakte hij nog de lat. Daarna was het wachten op de gelijkmaker van de thuisclub. Met kunst en vliegwerk hield Capelle lang de nul, maar een treffer kon niet uitblijven. In de 82e minuut was het zover. Wie er scoorde was niet helemaal duidelijk. Of het was een doelpunt van Raoul Gangadin of een eigen goal van Endriko Saikoen 1-1. Toen uiteindelijk iedereen met een gelijkspel tevreden leek, sloeg XerxesDZB nogmaals toe. In de 92e minuut belandde een lange voorzet bij de geheel vrijstaande Bruce van Kesteren, die ongedekt van dichtbij de bal in het doel schoof tot grote vreugde van de Rotterdammers 1-2. Natuurlijk was de teleurstelling groot bij Capelle, maar eerlijk dient gezegd te worden, dat zij het over zichzelf hadden afgeroepen.

Scheidsrechter Shona Shukrula gaf geel aan Philippe den Hartog en Candido da Conceicao van Capelle en aan Stefan Dams van XerxesDZB.

Capelle: Bradley van der Meer, Jami Jaliens, Jelle Pollemans, Kai Fens (53 Kevin van la Parra), Bram van Eijk, Rutger de Bos, Philippe den Hartog (73 Endriko Saikoen), John Fredy van Hijum ( 77 Candido da Conceicao), Jorn van Lunteren, Bram de Bruin, Kelvin Kalika.

XerxesDZB: Wesley van der Molen, Karim Paulino Reyes, Mike Navajes Sanchez, Moreno Marengo, Robin Driesse, Stefan Dams, Jordan Kroon (62 Denzal Medar), Leonardo da Pina (81 Bruce van Kesteren), Jan Tuitel (77 William Darjij), Leon van den Berg, Raoul Gangadin.