Capelle begint slecht aan competitie

RKAV Volendam

Joey Tol (schot)
Joey Tol
Harry Zwarthoed (schot)
Wessel Stuyt
Jeffrey Veerman
Joey Tol
Stan Veerman
Sonny Tol
Gerry Schilder
Maarten Woudenberg (schot)

Hoofdklasse A

1 september 2018 14:30

P. Henshuijs

Capelle met tien man onderuit tegen Volendam

Al meteen in het begin van de wedstrijd kreeg Volendam een grote kans en zette daarmee Capelle onder druk. Dat leidde in de 11e minuut tot een doelpunt. Slecht verdedigen na een voorzet van Nick Tuyp bracht de bal bij Joey Tol, die van dichtbij inschoot 0-1. Toch kreeg Capelle in de 18e minuut kans op de gelijkmaker. Rutger van de Bos schoot echter geheel vrijstaand hoog over en naast het doel. Volendam combineerde naar hartenlust en Tuyp zag een schot voorlangs gaan. Het werd nog moeilijker voor Capelle in de 33e minuut, toen nieuwkomer Franklin Rodriquez op het middenveld na een harde charge met rood naar de kleedkamer werd gestuurd. Voor rust kreeg Volendam nog drie kansen, maar keeper Bradly van der Meer weerhield de bezoekers van een grotere voorsprong.

Na de rust veranderde er niet veel aan het spelbeeld en in de 53e minuut sloeg Volendam toe. Een voorzet van Tuypop de ongedekt staande Harry Zwarthoed werd door de laatste vakkundig in het doel geschoten 0-2. Hiermee leek de wedstrijd beslist, want Capelle kon niet echt een vuist maken mede gezien het ondertal aan spelers. Men kreeg wel meer ruimte van Volendam, maar een kopbal van Kai Fens en een schot voorlangs van Bram van Eijk troffen geen doel. Aan het eind van de wedstrijd werd een vlammend schot van Stefan Plat nog door Van der Meer gekeerd, maar in de 89e minuut was hij kansloos op een schot van Maarten Woudenberg 0-3. Conclusie was, dat Capelle vandaag op alle fronten tekort kwam. De volgende wedstrijden zullen uitwijzen of dit te wijten was aan een offday.

Scheidsrechter Preston Henshuijs gaf rood aan Franklin Rodrquez van Capelle en er was een gele kaart voor Joey Tol van Volendam.

Capelle: Bradley van der Meer, Jami Jaliens, Jelle Pollemans, Kai Fens, Franklin Rodriquez, Bram van Eijk, Rutger de Bos, Philippe den Hartog (72 Kelvin Kalika), Jorn van Lunteren (65 John Fredy van Hijum), Bram de Bruin, Kevin van la Parra (65 Nassim Asrih).