Moeilijk scorend Capelle verliest tegen Ter Leede

Hoofdklasse A

6 april 2019 14:30

M. (Martijn) Vos

Een redelijke eerste helft en een dramatisch slechte tweede helft bracht Ter Leede uiteindelijk een verdiende 0-1 overwinning.

Verslag volgt, foto's Annemiek van Dillen

Het eerste half uur was volledig in handen van Ter Leede. Met goede combinaties legden de bezoekers Capelle hun wil op. Dat leidde in de 8e minuut tot een treffer. Jeffrey Bok passte de bal in de voeten van Ian van Otterlo, die via de binnenkant van de paal raak schoot 0-1. In de 22e minuut nam Steven Wajer een corner, die door Rob Zandbergen net over werd gekopt. In dezelfde minuut opnieuw een kans voor Ter Leede, maar Omar Limon zag zijn inzet gekeerd worden door Bradly van der Meer. Daarna herpakte Capelle zich en kreeg rond het half uur achter elkaar twee grote kansen. Eerst schoot Nassim Asrih te zacht op keeper Michael Beukers en vervolgens kwam Kevin van la Parra alleen voor de keeper te staan, maar ook hij kwam niet tot scoren. In de 38e minuut weer even een kans voor Jeffrey Bok, maar zijn schot ging net over. Op slag van rust de derde kans voor Capelle, maar Nassim Asrih miste een voorzet van dichtbij. De rust kwam dan ook met een 0-1 stand.

Na de rust werd het vertoonde spel als maar slechter. Ter Leede was heel slordig in hun spel en Capelle zwoegde hard, maar kon nauwelijks iets creëren. Pas in de 64e minuut gebeurde er iets noemenswaardig. Een vrije trap van Steven Wajer werd door Bradly van der Meer tot corner verwerkt. Uit de corner kopte verdediger Ben van der Lans net naast. Toen in de 71eminuut Jelle Pollemans in de fout ging, kreeg Omar Limon de kans de score te verdubbelen, maar hij schoot hopeloos naast. Pas in de 75e minuut eindelijk weer een kans voor Capelle. Luuk Kraaijeveld zag echter zijn schot hoog over gaan. Het hoogtepunt in de tweede helft was er voor Ter Leede. Een schitterende vrije trap van Ian van Otterlo spatte op de kruising uiteen. Het allerlaatste wapenfeit van de wedstrijd viel in de 6e minuut van de blessuretijd te noteren. Bij de laatste corner voor Capelle kwam keeper Bradly van der Meer mee naar voren, maar zijn kopbal ging ver naast het doel van Ter Leede.

Door deze uitslag komt Ter Leede op één punt van Volendam in de strijd om het kampioenschap en moet Capelle een achterstand van zes punten goed maken op Spijkenisse om in veilige haven te komen. Capelle heeft nog wel een wedstrijd tegoed.

De prima leidende scheidsrechter Martijn Vos gaf gele kaarten aan Kai Fens en Rutger de Bos van Capelle en aan Ian van Otterlo van Ter LeedeRode kaarten waren er voor Marciano Pape(2x geel) van Capelle en voor Mike Boelee van Ter Leede.

Capelle: Bradly van der Meer, Jami Jaliens (6 Omar Gomez Shee (77 Redouan Boulfalfal)), Jelle Pollemans, Kai Fens, John Fredy van Hijum (62 Boris Letterie), Marciano Pape, Candido do Conceicao, Rutger de Bos, Nassim Asrih, Kevin van la Parra, Luuk Kraaijeveld.