Kostbare zege Capelle tegen DFS

Hoofdklasse A

22 april 2019 14:30

Matthijs Jobse

Aan de wedstrijd tegen DFS heeft Capelle na het punt van afgelopen zaterdag tegen Zwaluwen, nu 3 punten over gehouden. Het was een matige, soms chaotische wedstrijd en het warme weer liet bij een aantal spelers na twee zware wedstrijden binnen enkele dagen in de loop van de wedstrijd diepe sporen na. Een kleine 10 minuten na rust werd het enige doelpunt van de wedstrijd gescoord door Kevin van la Parra.

Verslag Hans Stofkooper, foto's Annemiek van Dillen.

De belangen voor beide ploegen wa
ren erg groot en dat was aan het spel te merken,. Het was vaak te nerveus, te gehaast en soms werd een eenvoudige oplossing over het hoofd gezien. In de eerste helft had Capelle de wind van de zijkant mee en de lange bal werd veelal veel te hard naar voren gespeeld, zodat de aanvallers er niet bij konden en de bal over de achterlijn verdweenToch leek Capelle in de eerste helft de score te openen, maar enkele redelijke kansen werden niet benut of de keeper van DFS verrichtte een uitstekende redding. De grootste kans was in de 35e  minuut voor Kai Fens, die prima inkopte, maar met een katachtige redding ranselde de keeper de bal uit het doel. Aan de andere kant had ook DFS enkele kansjes maar er werd niet gescoord voor rust.

Na rust had trainer Joop Gall de spelers van DFS flink de waarheid verteld, want ze kwamen furieus uit de startblokken. Tot echte grote kansen kwam men niet, maar Capelle werd soms met de rug tegen de muur gezet. Na 55 minuten kreeg Capelle een vrije trap net buiten de zestien. Bram de Bruin zette zich achter de bal. Iedereen verwachte een hoge bal over de muur, maar hij schoot laag door de muur en met wat geluk kwam de bal voor de voeten van Kevin van la Parra, die van dichtbij beheerst scoord1-0.

DFS
 moest steeds meer risico nemen, waardoor Capelle enkele goede counter mogelijkheden kreeg, maar de rust ontbrak of de kracht voor een schot was er niet meer. Waarschijnlijk was dit te wijten aan het kracht verslindende Paasweekend met twee wedstrijden en de hoge temperatuur. DFS probeerde van alles, wisselde veelvuldig, maar buiten de dode spelmomenten, een vrije trap en enkele corners slaagde men er vrijwel niet in om tot een goede kans te komen. Ook Capelle voerde enkele wissels door en helaas verzuimde men van de geboden ruimte gebruik te maken en de verlossende 2-0 te maken. De blessuretijd duurde bijna 8 minuten en de laatste corner van DFS leek nog een grote kans op te leveren, maar vandaag  werd net als zaterdag de nul gehouden.

Asrih.

Op zaterdag 4 mei het vervolg van de competitie. Tegen Nootdorp, dat ook voor de laatste kans zal vechten moet worden getracht de drie punten op het Slot te houden. Er is nog steeds kans dat met enkele goede resultaten in de laatste vier wedstrijden men de P/D kan ontlopen.

De uitstekend leidende scheidsrechter Matthijs Jobse gaf gele kaarten aan Kai Fens en Rutger de Bos van Capelle en aan Rick van Walsem en Lorenzo Davids van DFS.

CapelleBradly van der Meer, Omar Gomez Shee, Jelle PollemansKai Fens, Bram van Eijk, Rutger de Bos, Bram de Bruin, Boris Letterie, Kevin van la Parra (83 Redouan Boulfalfal), Luuk Kraaijeveld (88 Marciano Pape), Nassim Asrih