Capelle sluit roerig 2018 af met overwinning

NSVV 1

Jeroen Voshart (vrije trap)
Yannick Omgba (intikker)
Sjoerd Hofstede
Daan Uilenbroek
Christiaan van der Velde
Leonard Kramp
Michael Ouwens
Roderick Bekker
Tim Smits

Groep 1 2e KO Ronde groep 1

22 december 2018 14:30

Mede door blessures, een gevulde ziekenboeg en vakanties heeft Capelle met een geïnproviseerd team de volgende ronde van de districtsbeker bereikt door een verdiende 3-1 zege op NSVV

De jonge ploeg van Capelle was de eerste vijfentwintig minuten de iets sterkere ploeg. Een goede aanval in de 21e minuut leverde de 0-1 voorsprong op. Een voorzet van Vincent van den Berg werd door de mee opgekomen Thomas de Zeeuw in het doel gewerkt.

Daarna kwam NSVV beter in de wedstrijd en werd de thuisploeg aanvallend gevaarlijker. Een vrije trap net buiten de zestien werd in de 40e minuut door NSVV aanvoerder Jeroen Voshart binnen geschoten. Kort daarna had NSVV zelfs een grote mogelijkheid om op voorsprong te komen toen Sjoerd Hofstede alleen voor de keeper kwam te staan. Bradly van der Meer redde echter fraai. Vlak voor rust kwam Capelle nog op een 1-2 voorsprong. De NSVV verdediging kreeg vlak voor de eigen doellijn de bal niet weg en in deze scrimmage gaf Yannick Omgba het laatste tikje waardoor de bal in het doel belandde.

Na rust ging de wedstrijd lange tijd op en neer zonder dat één van beide ploegen echt gevaarlijk werd. In de laatste twintig minuten vloeiden de krachten bij NSVV wat weg en kreeg Capelle weer meer overwicht. De scherpte voor het doel ontbrak echter en bleef de marge dus klein. Uiteindelijk viel de beslissing in de 86e minuut toen Yannick Omgba de derde Capelse treffer maakte.

Scheidsrechter Peter Vreeswijk gaf geel aan Michael Ouwens (NSVV)

Capelle: Bradly van der Meer, Jami Jaliens, Bram van Eijk, Rutger de Bos (65. Tim Kamp), Ricardo Lelieveld, Kevin van la Parra, Yannick Omgba, Vincent van den Berg (55. Laurens Huurman), Luuk Kraaijeveld, Thomas de Zeeuw, Marciano Pape (82. Candido de Conceicao)