Gemakkelijke overwinning Capelle tegen Achilles’29

Hoofdklasse A

29 februari 2020 14:30

M. P. Van Dijk

Na een roerige week, waarin trainer Ton van Bremen werd vervangen door Gijs Zwaan en na acht wedstrijden zonder zege behaalde Capelle eindelijk weer een overwinning. Hekkensluiter Achilles’29 bood in de eerste helft nog enige tegenstand, maar in de tweede helft kreeg Capelle keeper Michael de Leeuw geen enkele bal te verwerken.

Verslag Hans Stofkooper, foto's Annemiek van Dillen.

In de eerste helft had Capelle in de eerste twintig minuten een duidelijk veldoverwicht, maar door vele slordige passes schiep het geen uitgespeelde kansen. In de 11e minuut was Boris Letterie kansrijk, maar zijn inzet werd geblokt. In de 26e minuut kreeg Capelle een vrije trap. Rutger de Bos zette zich achter de bal en krulde het leer in de uiterste linkerbovenhoek buiten bereik van keeper Filip Mihajlov 1-0.

De bezoekers trachten mede door hun inzet de bakens te verzetten, maar echt gevaarlijk werden zij niet. Beide ploegen hadden ook last van het door de regen zwaar bespeelbare veld en de harde wind, waardoor de bal niet altijd op de goede plaats terecht kwam. Nog één kans kreeg Capelle voor de rust, maar de kopbal van Jerry Scholman werd door de keeper op tijd gekeerd.

Na de rust sloeg Capelle snel toe. In de 51e minuut kwam Rutger de Bos in schietpositie en zijn harde schot verdween in de rechterbovenhoek 2-0.

Vier minuten later volgde de enige mooie uitgespeelde aanval van Capelle. Op rechts zette Joseph Gonçalves de bal voor en met een keiharde kopbal zette Justin van Mullem Capelle op een beslissende 3-0 voorsprong.

In het vervolg van de wedstrijd bleef Capelle heer en meester, maar ondanks de nodige kansen bleef de score onveranderd. Er waren kansen voor Joseph Gonçalves, Rutger de Bos, Justin van Mullem en Jerry Scholman, maar het doel werd niet meer getroffen.

De komende weken zal moeten blijken of de trainerswissel het benodigde resultaat zal leveren, maar het goede begin is gemaakt. AZSV en koploper Sportlust’46 zijn de komende tegenstanders voorwaar geen gemakkelijke opgave.

De uitstekend leidende scheidsrechter Maurick van Dijk hield de kaarten op zak.

Capelle: Michael de Leeuw, Anass el Boutchataoui, Marciano Pape, Lars van der Wijngaard, Boris Letterie, Jami Jaliens, Rutger de Bos, Jerry Scholman, Candido da Conceição, Justin van Mullem, Joseph Gonçalves.