Capelle en Jodan Boys opnieuw in evenwicht

Hoofdklasse A

8 februari 2020 14:30

R. Turk

Eindigde de heenwedstrijd in 0-0 nu werd de uitslag 2-2.

Verslag Hans Stofkooper. Foto's Annemiek van Dillen

De eerste twintig minuten waren in het voordeel van Jodan Boys. In de 9e minuut ging debuterende keeper Michael de Leeuw in de fout, toen hij een terugspeelbal miste mede door een polletje in het gras. Bradley El Idrissi kreeg de bal niet in het doel, omdat de bal nog voor de doellijn gered werd door Rutger de Bos.

De Capelle keeper redde in de 17e minuut wel geweldig bij een kopbal van Jeroen Borsboom en ook de rebound werd een prooi voor hem. In de 23e minuut de eerste aanval van Capelle. Uit de daaruit volgende corner kopte Leon Krznaric hard in, maar de bal verdween via Roald Heerkens over het doel. Voor de rust kreeg Jodan Boys nog één kans, maar Bradley El Idrissi schoot vrijstaand over en naast het doel.

Na de rust waren de eerste kansen voor Capelle. Solo acties van Rutger de Bos en Joseph Gonçalves leverden niet het gewenste resultaat op. In de 61e minuut wilde de verdediging van Capelle de bal over de achterlijn laten gaan. Echter Bradly el Idrissi wist de bal bij Jordi Tuithof te krijgen, die laag in de benedenhoek Jodan Boys op voorsprong zette 0-1. Zes minuten later werd de stand weer gelijk. Een corner van Eric Jansen werd ongelukkig door Roald Heerkens via zijn knie in eigen doel gewerkt 1-1.

In de 72e minuut kwam Capelle op voorsprong. Keeper Michael de Leeuw zag zijn uittrap bij Rutger de Bos belanden, die vervolgens zijn tegenstander omspeelde en de bal in het doel schoot 2-1.

De laatste tien minuten werden vervolgens nog heel spannend. Een vlammend schot van Jordi Tuithof werd door Michael de Leeuw over de lat getikt en Jeroen Borsboom schoot vrijstaand nog over het doel.

In de 80e minuut ging Rutger de Bos binnen één minuut in de fout en dat betekende 2x geel dus rood.

Toch kreeg Capelle nog een enorme kans de wedstrijd definitief te beslissen. In de 87e minuut was Kevin van la Parra sneller bij de bal dan keeper Roy Rondeltap. Zijn lob belandde echter in het zijnet. Jodan Boys zette daarop nog fanatiek aan. In de 90e minuut schoot Tygo de Berg de bal hard onder de lat, maar de Capelle keeper redde de gelijkmaker. Toch kwam die gelijkmaker op het scorebord. In de eerste minuut van de blessuretijd werd een corner verkeerd beoordeeld door Michael de Meeuw en Bradley el Idrissi kopte tot grote vreugde van Jodan Boys de gelijkmaker binnen 2-2. De laatste mogelijkheid was toch nog voor Capelle, maar Kevin van la Parra faalde in de afwerking.

Door dit resultaat kwam Capelle terecht op een nacompetitie plaats en zal de komende weken alle zeilen moeten bijzetten om uit de bedreigde zone te komen.

Scheidsrechter Rick Turk gaf gele kaarten aan Philippe den Hartog van Capelle en aan Jordi Tuithof en Bradley el Idrissi van Jodan Boys. Rutger de Bos kreeg de rode kaart (2x geel).

Capelle: Michael de Leeuw, Jami Jaliens, Marciano Pape, Leon Krznaric, Boris Letterie (84 Candido da Conceição), Rutger de Bos, Eric Jansen, Kevin van la Parra, Philippe den Hartog, Justin van Mullem, Joseph Gonçalves (81 Lars van der Wijngaard).

Jodan Boys: Roy Rondeltap, Michel Verkaik (81 Leroy Bank), Ronald Heerkens, Mark Veerman, Enzo Huntink, Kevin de Vries, Mo Bellachen (75 Jorn van Lunteren), Tygo de Berg, Jeroen Borsboom ( 90+3 Romario dos Santos), Jordi Tuithof, Bradley el Idrissi.