Capelle knokt zich opnieuw naar overwinning

Achilles Veen

Remon Koenen
Teun Sebregts
Nick Wilborts
Ayden Kuypers
Thomas De Man
Berry Sonnenschein
Kevin Van Kempen

Hoofdklasse A

7 september 2019 14:30

S. (Sven) Spaan

Verdiend was het geenszins, maar na 95 minuten won Capelle bij Achilles Veen met 1-2.

Verslag Hans Stofkooper.

Capelle kreeg in de tweede minuut de eerste kans, maar Justin van Mullem kwam een teenlengte tekort om te scoren. Daarna werd Achilles Veen de baas op het veld. In de 5eminuut schoot verdediger Leon Krznaric bijnin eigen doel. Eén minuut later stopte keeper Massimo van Ewijk een hard schot van Teun Sebregts. Diezelfde speler schoot in de 12minuut opnieuw hard in. De bal werd van richting veranderd, maar Van Ewijk redde miraculeus. De eerste de beste mooie aanval van Capelle leverde meteen de openingstreffer op. Na een voorzet van links van Rutger de Bos liet Van Mullem de bal lopen en de aanstormende Joseph Gonçalves schoot de bal in de 13e minuut onberispelijk in de kruising 0-1. Even later weer een redding van keeper Van Ewijk na een vrije trap van Achilles Veen. Ook Diego Meerveld kreeg nog een kans, maar zijn schot ging net naast. In de 33e minuut weer een aanval van Capelle en toen de verdediging niet ingreep, tikte Kevin van la Parra de 0-2 op het scorebord. In de 37e minuut redde Lars van den Wijngaard Capelle voor een tegentreffer door de bal van de doellijn te halen. Nog één keer was Capelle gevaarlijk, toen Julian Agatowski hard naast het doel schoot. Capelle, dat goed speelde, kreeg uit het niets toch nog vlak voor de rust nog een tegentreffer. Na een voorzet kon Rémon Koenen ongehinderd inkoppen 1-2.

Na de rust had Achilles Veen moed geput uit de tegentreffer en trok ten aanval. Dit duurde bijna de gehele tweede helft. Capelle verdedigde fanatiek, maar kwam nauwelijks daardoor nog op de helft van Achilles Veen. De thuisclub kreeg kans op kans, maar de bal wilde niet in het Capelle doel. Vooral in de 76e minuut was de gelijkmaker bijna een feit. Een schot van Sen Aerts raakte de paal en de terug springende bal werd hopeloos gemist door Koenen. Het laatste kwartier was het echt vrouwen en kinderen eerst, maar Capelle hield stand. Het kreeg zelfs kansen op de 1-3 doordat Achilles Veen de verdediging verwaarloosde, maar de counters, die daardoor ontstonden werden slordig afgewerkt. Achilles bleef de bal hoog in de zestien pompen, maar daar wist de achterhoede van Capelle wel raad mee. Toen na 95 minuten de uitstekend leidende scheidsrechter Sven Spaan affloot, was de tweede overwinning voor Capelle een feit. Het was een gestolen zege, maar deze smaken meestal het best.

Volgende week opnieuw een uitwedstrijd tegen Jodan Boys, een tegenstander, waartegen vorig jaar twee keer werd gelijkgespeeld.

Er was één gele kaart voor Leon Krznaric van Capelle.

Capelle: Massimo van Eijk, Jelle PollemansLars van den Wijngaard, Leon Krznaric, Boris LetterieRutger de Bos, Jerry ScholmanJulian AgatowskiJustin van Mullem (80 Luuk Kraaijeveld), Kevin van la Parra (89 Eric Jansen), Joseph Gonçalves (46 Jessie Oostrom).