Verdiende overwinning Capelle tegen koploper AZSV

23 november 2019 14:30

R.G.C.M. (Remco) Schul

Verslag Hans Stofkooper

Lang ging de wedstrijd gelijk op, maar in het laatste kwartier sloeg Capelle toe. Het werd uiteindelijk 1-2, maar dat was gezien de kansen eigenlijk te weinig.

Het begin van de wedstrijd speelde zich hoofdzakelijk op het middenveld af en pas in de 15e minuut schoot AZSV als eerste op het doel. Het schot van Niek te Veluwe ging echter ruim naast het doel. De eerste de beste aanval van Capelle leverde gelijk een doelpuntp op. Rutger de Bos ondernam in de 25e minuut een rush van wel vijftig meter en zijn afgemeten voorzet werd door Kevin van la Parra onhoudbaar ingekopt 0-1. Het antwoord van AZSV leek snel te komen, toen Joost Rasing een geweldig schot op het doel loste, maar keeper Massimo van Ewijk tikte de bal over de lat. Toch kwam de thuisploeg in de 38e minuut op gelijke hoogte. Het was een toevalstreffer, want Sjoerd te Boekhorst kwam plotseling wel of niet in buitenspelpositie vrij voor het doel te staan. Deze kans liet hij niet ongebruikt en van dichtbij maakte hij de gelijkmaker 1-1. Met deze stand werd de rust bereikt.

Na de rust leek Capelle snel te scoren, maar het schot van Joseph Gonçalves werd door de paal gekeerd. Daarna werd AZSV sterker en kreeg de nodige kansen. In de 62e minuut een 100% kans voor Erwin Nieboer. Daarna twee kleinere kansen voor Jardell Kruidbos en Niek te Veluwe. Tot slot nog een 100% kans voor Joost Rasing, maar ook hij wist het doel niet te treffen. Daarna overheerste Capelle. Toen in de 80e minuut de bal moeilijk werd teruggespeeld op keeper Jasper te Kolste sprong Joseph Gonçalves er tussen in, maar werd onderuitgetrokken. Scheidsrechter Remco Schul wees naar de stip en Rutger de Bos schoot de penalty onberispelijk in 1-2. In de slotminuten werd het nog hectisch. In de 87e minuut kopte Boris Letterie bijna in eigen doel. Twee minuten later werd Joseph Gonçalves in de zestien onderuitgehaald door Bram Rensing en de volgende strafschop was een feit. Rutger de Bos, de beste man op het veld, miste echter hopeloos. Nog geen minuut later kon Capelle opnieuw de wedstrijd beslissen, maar de inzet van Kevin van la Parra, die praktisch op de doellijn stond, werd door een uitgestoken been van keeper Jasper te Polste nog tot corner verwerkt. In de laatste minuten van de extra tijd hield Capelle stand en de overwinning was een feit.
Het was opnieuw een overwinning van een collectief sterk spelend team, waarin het vertrouwen gegroeid is.

Er waren gele kaarten voor Jasper te Kolste, Freek Mulder en Bram Sensing van AZSV en voor Julian Agatowski van Capelle, zijn vijfde, wat helaas een schorsing betekent.

Capelle: Massimo van Ewijk, Rutger de Bos, Marciano Pape, Leon Krznaric, Boris Letterie, Jerry Scholman, Julian Agatowski, Eric Jansen, Joseph Gonçalves, Justin van Mullem (66 Luuk Kraaijeveld), Kevin van la Parra.