Ruime overwinning Capelle tegen Achilles’29

2 november 2019 14:30

Jafaar Aafouallah

Verslag Hans Stofkooper, foto's Annemiek van Dillen

Het was weer een wedstrijd met twee gezichten. Ondanks een overwicht in de eerste helft kwam de rust met een 1-0 achterstand. Na de rust zette Capelle orde op zaken en ging met een 1-4 overwinning van het veld.

Vanaf het begin nam Capelle het initiatief en kreeg in het eerste kwartier twee goede kansen. Een voorzet van Jerry Scholman werd door Justin van Mullem net naast getikt en een schot van Joseph Gonçalves werd door keeper El Bahraoui gestopt. In de 27e minuut de eerste aanval van Achilles’29 en het was meteen raak. Spits Solace Uyi-olaye kreeg de bal vrijstaand op de rand van de zestien en schoof de bal in de linker benedenhoek 1-0. Daarna ging Capelle op jacht naar de gelijkmaker. Schoten van Joseph Gonçalves en Eric Jansen gingen naast en over het doel. In de 37e minuut kopte Leon Krznaric na een corner ook net naast het doel. Vlak voor rust kwam Capelle met de schrik vrij, toen Storm Deriu een 100% kans kreeg de score te verdubbelen, maar het leverde uiteindelijk slechts een corner op.

Na rust zette Capelle binnen 6 Minuten de achterstand om in een voorsprong. In de 48e minuut loste Rutger de Bos een schot, dat net naast de rechterpaal in het doel verdween 1-1.

Drie minuten later kwam Justin van Mullem vrij te staan en schoot door de benen van de keeper in het doel 1-2.

Achilles’29 kwam ook daarna nauwelijks meer over de helft en Capelle kreeg kans op kans. Kevin van la Parra, Justin van Mullem, Joseph Gonçalves en de ingevallen Jessie Oostrum konden echter het doel niet vinden. Dat gebeurde pas in de 78e minuut. Na een dieptepass van Joseph Gonçalves schoot Jerry Scholman de bal keihard tegen de touwen 1-3. De ban was gebroken en dezelfde speler schoot drie minuten later opnieuw raak 1-4.

De overwinning was uiteindelijk dik verdiend en geeft veel vertrouwen voor de wedstrijd volgende week tegen Sportlust’46.

De prima leidende scheidsrechter Jaaafar Aafouallah gaf een gele kaart aan Justin van Mullem van Capelle.

Capelle: Massimo van Ewijk, Rutger de Bos, Lars van der Wijngaard (70 Marciano Pape), Leon Krznaric, Boris Letterie, Jerry Scholman, Candido da Conceição, Eric Jansen, Joseph Gonçalves (82 Philippe den Hartog), Kevin van la Parra (58 Jessie Oostrum), Justin van Mullem.