Capelle sleept overwinning uit het vuur tegen Sportlust’46

9 november 2019 14:30

M.L. Germs

Verslag: Hans Stofkooper

In de eerste helft verzuimde Capelle het overwicht in een voorsprong uit te drukken. In de tweede helft waren de beste kansen voor Sportlust’46, maar in de 94 e minuut scoorde Capelle de winnende treffer.

In de eerste helft heerste Capelle. Er werd op tijd druk gezet en de meeste duels werden gewonnen. Ook waren de meeste afvallende ballen een prooi voor de thuisclub. In de eerste twintig minuten waren er al mogelijkheden voor Capelle, maar Kevin van la Parra hield er slechts een corner aan over en na een pass van Rutger de Bos schoot Justin van Mullem net naast. De enige kans voor Sportlust’46 kreeg Zakaria Issarti in de 21 e minuut, maar zijn schot ging voorlangs. Echt grote kansen kwamen er daarna voor Capelle. Een afgemeten voorzet van Rutger de Bos werd door Justin van Mullem net naast gekopt en Boris Letterie had pech, toen zijn schuiver tegen de paal belandde. De rust werd dan ook met een dubbelblanke stand bereikt.

Na de rust veranderde het spelbeeld, want ook Sportlust’46 liet zich nu gelden. Dat leverde in de 53 e minuut bijna een doelpunt op. Na een vrije trap kopte Rick Wils buiten bereik van keeper Massimo van Ewijk keihard op de paal. In de 65 e minuut kreeg Capelle een indirecte vrije trap op de rand van de zestien. De uitvoering daarvan mislukte echter totaal. De strijd ging verder gelijk op en het duurde tot de 80 e minuut, totdat er weer iets opwindends gebeurde. Zakaria Issarti kreeg een 100% kans Sportlust’46 op een voorsprong te zetten, maar miste op het laatste moment. Daarna kwamen er alleen nog kansen voor Capelle. In de laatste vijf minuten van de reguliere speeltijd waren Julian Agatowski en Kevin van la Parra beiden kansrijk, maar de bal wilde niet in het doel. Toen iedereen genoegen nam met een 0- 0 gelijkspel sloeg Capelle in de extra tijd alsnog toe. Een vrije trap kwam vlakbij de achterlijn in bezit van Joseph Gonçalves, die een voorzet afleverde, die door Justin van Mullem hard tegen de touwen werd geschoten 1-0. Grote vreugde bij Capelle en omdat er na de aftrap onmiddellijk voor het einde werd gefloten, was de overwinning een feit.
Complimenten waren er voor man of the match Massimo van Ewijk en voor Marciano Pape, die in dit seizoen een prima debuut maakte als basisspeler.

De uitstekend leidende scheidsrechter Martijn Germs gaf gele kaarten aan Martijn Jansen, Jasper Werkhoven en Glenn Geefshuijsen van Sportlust’46 en een Julian Agatowski van Capelle.

Capelle: Massimo van Ewijk, Rutger de Bos, Marciano Pape, Leon Krznaric, Boris Letterie, Jerry Scholman, Julian Agatowski, Eric Jansen, Joseph Gonçalves (90+4 Candido de Conceicao), Justin van Mullem, Kevin van la Parra.

Sportlust’46: Menno de Jong, Nick Verhagen, Martijn Jansen, Thomas Heideman (79 Deen van Embricqs), Mark van der Weijden, Zakaria Issarti, Floris Mulder, Abdel el Hasnaoui (59 Luke Molkenboer), Jasper Werkhoven, Rick Wils (67 Robin Demeijer), Glenn Geefshuijsen.