Onnodig verlies Capelle tegen ’s-Gravenzande

Hoofdklasse A

28 september 2019 14:30

B.L.J.M.M. (Bernard) Elissen

Voetballend was het de beste wedstrijd van het seizoen. Kansen waren er legio, maar toch leed Capelle een 2-1 nederlaag.

In de eerste minuut was de thuisclub gevaarlijk, maar daarna beheerste Capelle de wedstrijd. Goed combinerend trok men ten aanval en in de 8e minuut het eerste gevaar. Rutger de Bos leverde een goede voorzet af, maar niemand gaf het beslissende tikje. De Bos zou in de wedstrijd veel mooie voorzetten geven, maar ook in het vervolg profiteerde Capelle daar niet van. In de 25e minuut kwam Joseph Gonçalves alleen voor keeper Jurrian Jouvenaar, die ten koste van een corner redde. Het zou niet zijn laatste redding zijn. Twee minuten later scoorde Gonçalves, maar het doelpunt werd op aangeven van de assistent scheidsrechter Laurens Maas ten onrechte afgekeurd. Vlak voor het fluitsignaal nam ’s-Gravenzande een corner en tot overmaat van kopte de kleinste man op het veld Samet Dag de bal tegen de touwen 1-0.

Na de rust meteen twee kansen voor Capelle. Kevin van la Parra en Joseph Gonçalves vonden keeper Jouvenaar op hun weg. Ook Eric Jansen kreeg nog een kans, maar zijn schot miste het doel. In de 53e minuut een onderbreking van 5 minuten, omdat assistent scheidsrechter Samir Aboujid problemen had met een lens. Capelle kreeg de ene na de andere corner en bij de 8e was het raak. Jelle Pollemans kopte de gelijkmaker in het doel 1-1. Het was voor Capelle het sein om voor de overwinning te gaan. De thuisclub hield echter stand. In de lange blessuretijd kreeg Capelle achter elkaar 4 grote kansen. De ingevallen Philippe de Hartog krulde vrijstaand de bal over het doel. Luuk Kraaijeveld kopte de bal twee keer op het doel. De eerste keer redde de keeper en de tweede keer ging de bal over. In de 95e minuut de laatste kans voor Capelle, maar Jerry Scholman stuitte weer op keeper Jouvenaar, die terecht man of the match werd. Het noodlot sloeg voor Capelle toe in de 99e minuut. Bij een uitbraak over rechts werd de bal voorgezet en hoog springend kopte invaller Rick Boers de winnende treffer voor ’s-Gravenzande binnen 2-1.

Na 100 minuten floot de warrig leidende scheidsrechter Bernard Elissen af. Teleurgesteld verliet Capelle het veld en de vreugde bij de thuisclub was immens. Niet alleen werden de eerste punten gehaald, ook werden de eerste doelpunten van de competitie een feit. Capelle kon zich alleen verwijten, dat het niet genoeg scoorde. Gezien het goede spel kan de wedstrijd tegen Zwaluwen met veel vertrouwen tegemoet worden gezien.

Capelle spelers Rutger de Bos, Leon Krznaric en Julian Agatowski kregen een gele kaart.

Capelle: Massimo van Ewijk, Rutger de Bos, Jelle Pollemans, Leon Krznaric, Boris Letterie, Jerry Scholman, Julian Agatowski, Eric Jansen (90+1 Omar Gomez Shee), Kevin van la Parra (70 Jessie Oostrum), Joseph Gonçalves (89 Philippe den Hartog), Luuk Kraaijeveld.

’s-Gravenzande: Jurrian Jouvenaar, Ziko Özdemir (46 Dennis van Rijn), Pascal Broch, Gijs Abbas, Samet Dag, Ardi Luijendijk, Yordi Klepke (67 Menno Roodenburg), Sander Koeleman, Jan Verduijn, Patrick Triep (64 Rick Boers), Yuri Westhoff.