Promotiedroom Capelle valt in duigen na opnieuw nederlaag tegen Genemuiden

2902BG
CAPELLE AAN DEN IJSSEL

De
verwachtingen op toch nog een goed resultaat waren hoog gespannen ondanks de nederlaag met 3-1 van afgelopen dinsdag. Het was echter vanmiddag op het veld helaas niet terug te zien.

Verslag Hans Stofkooper, foto's Annemiek van Dillen

De opdracht was duidelijk winnen met drie doelpunten verschil. Genemuiden moest er voor zorgen, dat niet snel het eerste doelpunt viel. Het eerste gevaar kwam van de bezoekers. In de 2e minuut werd een schot van richting veranderd, maar gelukkig voor Capelle verdween de bal naast het doel.

DSC_4990_Original.jpeg

Capelle probeerde Genemuiden onderdruk te zetten, maar slaagde daar nauwelijks in. In de 18e minuut toch een vrije trap op de rand van de zestien, maar het schot van Eric Jansen was veel te zacht om keeper Hidde Streutker in problemen te brengen.

DSC_5030_Original.jpeg

In het vervolg was alleen nog Genemuiden gevaarlijk. In de 27e minuut schoot vrijstaand Oussama Ben-Kaddour naast. Één minuut later lijdt Eric Jansen balverlies aan Yoran Popovic. Die besluit uit te halen en tot zijn verbazing verdwijnt de bal via het lichaam van de anders zo betrouwbare doelman Marc van Splunter in het net 0-1.

DSC_5070_Original.jpeg

Een scenario dat voorkomen had moeten worden. In de 37e minuut herhaalt Oussama Ben-Kaddour zijn actie door weer vrijstaand naast te schieten. Even een opleving in de 40e minuut voor Capelle, toen Marciano Pape voorzette, maar Ryan Purvis miste de bal totaal. Het slotakkoord in de eerste helft was weer voor Genemuiden. Bart Jan Brouwer kon oprukken, maar zijn inzet werd net op tijdgeblokt. Het was al moeilijk voor Capelle om resultaat te halen, maar het tegendoelpunt maakte het alleen maar moeilijker.

Na de rust kreeg Capelle een vrije trap in de 48e minuut. Bram van Eijk zette zich achter de bal, maar ook zijn schot was veel te zacht. Genemuiden consolideerde de voorsprong en bracht met counters nog het meeste gevaar. Zo’n counter in de 62e minuut was de definitieve nekslag voor Capelle. Rens van Benthem kalde keihard in, Marc van Splunter kon de bal nog net uit de hoek houden, maar bij de volgende rebound was Oussama Ben-Kaddour er als snelste bij om de 0-2 op het scorebord te zetten.

DSC_5317_Original.jpeg

Twee minuten later eigenlijk pas het eerste gevaarlijke schot van Capelle. Ryan Purvis zag zijn schot gestopt worden door keeper Hidde Streutker. Het zou nog erger worden voor Capelle. Bij de volgende uitbraak kwam er een drie tegen één situatie, die Genemuiden uiterst effectief afrondde door Yoran Popovic 0-3. Deze speler maakte in de vier wedstrijden van Genemuiden maar liefst 6 doelpunten, waarvan 4 tegen Capelle. Daarna werden de bezoekers gemakzuchtiger en daarvan kon Capelle profiteren. In de 74e minuut scoorde Dennis van der Heijden de 1-3 en in de 80e minuut benutte Eric Jansen een vrije trap 2-3. Het waren doelpunten, die leuk waren voor de statistieken, maar konden niet verbloemen, dat Capelle vanmiddag niet de spirit kon opbrengen om te promoveren. Jammer na een goede tweede helft van de competitie. Volgend seizoen nieuwe kansen in een competitie met veel regionale clubs.

DSC_5427_Original.jpeg

Scheidsrechter Marco Oosting gaf gele kaarten aan Lars Bosscha en Wesley Pollemans van Capelle en aan Yoran Popovic, Oussama Ben-Kaddour en Jasper Tuinman van Genemuiden.

DSC_5240_Original.jpeg

Capelle: Marc van Splunter
, Marciano Pape (46 Rutger de Bos), Sander Fischer, Jelle Pollemans (34 Wesley Pollemans), Bram van Eijk (77 Veron Knol), Ryan Purvis, Lars Bosscha, Jeffrey Rijsdijk (15 Eric Jansen), Joshua Kassels, Marlon Slabbekoorn (46 Adaïr Vega Lopes), Dennis van der Heijden.