Capelle zet zegereeks voort tegen 's-Gravenzande

FC 's-Gravenzande

Roy Vermolen
Sil van Ooijen
Ardi Luijendijk
Roy Vermolen
Yuri Westhoff
Bram Sommeling
Gino Creutzburg
Timo Ploemen
Angelo Zwirs

4e Divisie B

16 maart 2024 14:30

M.P. van Dijk

Sportpark 't Slot
P C Boutenssingel 1
2902BG
CAPELLE AAN DEN IJSSEL

Na een moeilijke start in 2024 heeft Capelle nu drie achtereenvolgende overwinningen behaald. Het ging vandaag niet gemakkelijk, maar in de laatste minuut van de officiële speeltijd werden toch nog de drie punten veroverd.

Verslag Hans Stofkooper, foto's Annemiek van Dillen

In de eerste minuten van de eerste helft waren er twee kansen voor beide ploegen. In de 6e minuut kreeg voor Capelle NajimHaidary de eerste kans na een voorzet van Joshua Kassels, maar zijn schot ging ver naast. Drie minuten later de kans voor ’s-Gravenzande. Een voorzet van Stefan Bruijn werd op een haar na gemist door Frank Broos. In de 14e minuut belandde een corner van Capelle op de bovenlat.

IMG_1630.jpeg

Beide ploegen bezondigden zich de volgende minuten in slordige passing. De bezoekers werden sterker en wonnen daarna de meeste duels. In de 17e minuut stormde Sil van Ooijen alleen af op het doel van Capelle, maar keeper Ard de Vries redde de situatie. Het zou niet zijn enige redding zijn deze wedstrijd. In de 28eminuut eenzelfde situatie. Nu ging Twan van Meerten alleen op hem af en weer was er de redding van Ard de Vries. Toch kwam ’s-Gravenzande in de 30e minuut verdiend op voorsprong. Een afgemeten voorzet werd geheel vrijstaand door Roy Vermolen van dichtbij ingekopt 0-1. Met deze stand brak ook de rust aan.

IMG_1631.jpeg

In de tweede helft gebeurde er in het eerste kwartier niets noemenswaardig. Wel kwam Capelle beter in de wedstrijd. Dat had in de 64e minuut resultaat. Een corner van Lars Bosscha werd bij de eerste paal feilloos ingekopt door Marciano Pape 1-1. Twee minuten later werd een corner voor ’s-Gravenzande door Frank Broos in de kruising gekopt. Met een werkelijk fantastische redding tikte Ard de Vries de bal uit de kruising.

IMG_1636.jpeg

IMG_1637.jpeg

IMG_1632.jpeg

Beide teams gingen op jacht naar de winnendetreffer.

IMG_1633.jpeg

In de 86
e minuut een kans voor Fanny Waandels, maar hij werd bij zijn poging teveel gehinderd. Daarna een hachelijk moment voor Capelle. Bij een doorbraak was er sprake van een overtreding bij een doorgebroken speler. Scheidsrechter Maurick van Dijk liet het bij een gele kaart voor Christiaan Dabaghian tot ongenoegen van ’s-Gravenzande.

IMG_1634.jpeg

Diezelfde scheidsrechter leek in de 90e minuut rond de middellijn te fluiten voor een overtreding voor Capelle, maar hij liet dieptepass daarna van Lars Bosscha naar Jawad Bellahsan doorgaan, die het winnende doelpunt van zijn voet liet vertrekken 2-1.

IMG_1638.jpeg

IMG_1635.jpeg

Misschien niet helemaal verdiend, maar deze overwinning werd luidkeels gevierd.

IMG_1639.jpeg

Volgende week de uitwedstrijd bij hekkensluiter DSO uit Zoetermeer. Weer een overwinning geeft dan een goede uitgangspositie in de 3e periode.

Er waren gele kaarten voor Christiaan Dabaghian en Fanny Waandels van Capelle.

Capelle: Ard de Vries, Marciano Pape, Jelle Pollemans, Steven Edwards, Matthew Jones, Ryan Purvis (67 Christiaan Dabaghian), Lars Bosscha, Kyle Ebecilio (76 Ibrahima Touré), Najim Haidary (22 Merlind Lajci), Joshua Kassels (76 Jawad Bellahsan), Fanny Waandels.

’s-Gravenzande: Edgar Leerdam, Rick Boers, Timo Ploemen(90 Angel Zwirs), Pascal Broch, Roy Vermolen (69 Adri Luijendijk), Bram Sommeling (76 Gino Creutzburg), Twanvan Meerten, Stefan Bruijn, Frank Broos, Roy van Beek, Sil van Ooijen (69 Yuri Westhoff).