Pijnlijke nederlaag Capelle tegen Poortugaal

Albrandswaardseweg 84 B
3172XC
POORTUGAAL

Het werd opnieuw een wedstrijd met twee gezichten. De eerste helft was Capelle de bovenliggende partij en in de tweede helft voerde Poortugaal de boventoon.

Verslag Hans Stofkooper, foto's Annemiek van Dillen

De eerste tien minuten van de wedstrijd ging gelijk op. In de elfde minuut de eerste kans voor Poortugaal. Qrushinco Rosina kreeg vrij baan op links, maar de bal werd via een lichaam tot corner verwekt. In de 13e minuut speelt Wesley Pollemans de bal te kort terug en Bradley el Idrissi krijgt de kans te scoren, maar Marc van Splunter redt de situatie. In de 17e minuut het keerpunt in de wedstrijd. Ryan Purvis wordt binnen de zestien neergelegd door Ricardo van Twist en de bal gaat op de stip. Dennis van der Heijden voltrekt het vonnis en Capelle leidt met 0-1.

IMG_1524.jpeg

IMG_1525.jpeg

Poortugaal speelt slordig en Capelle weet goed combinerend het spel naar zich toe te trekken. Wel moet Marc van Splunter nog een keer ingrijpen bij een schot van Bradley el Idrissi. In de 27e minuut vergroot Capelle de voorsprong. Een uitstekende voorzet van Marciano Pape wordt door Dennis van der Heijden met de schouder in een doelpunt omgezet 0-2.

IMG_1526.jpeg

IMG_1527.jpeg

Capelle bleef aanvallend spelen en gaf daardoor Poortugaal de ruimte om te counteren.
In de 38e minuut stopte Marc van Splunter een hard schot, maar in de rebound kwam de bal voor de voeten van Björn Wagenaar. Hij schoot de bal langs de Capelle keeper en de bal leek in het doel te verdwijnen, maar met een uiterste krachtsinspanning haalde Wesley Pollemans de bal nog van de doellijn. In de 40e minuut kreeg Sven Breukhoven nog een grote kans, maar opnieuw redde Marc van Splunter een tegendoelpunt. Dat doelpunt kwam er toch nog in de eerste minuut van de extra tijd. Slordig balverlies van Joshua Kassels stelde Gerwin Lake in staat om de aansluitingstreffer op het scorebord te zetten 1-2. Een boost voor de thuisclub en een domper voor Capelle.

IMG_1529.jpeg

In de tweede helft is Capelle deze tegenslag niet meer te boven gekomen. Poortugaal ging op jacht naar de gelijkmaker en zette Capelle vast op eigen helft. De enige wapenfeiten van Capelle waren twee voorzetten van Merlind Lajci, maar er werd in de tweede helft niet één keer op het doel geschoten. Poortugaal daarentegen kreeg volop gelegenheid de gelijkmaker te maken.

IMG_1530.jpeg

In de 6
2e minuut redde Bram van Eijk de treffer nog om de bal voor de doellijn weg te werken, maar in de 63e minuut was het toch raak. Het was een prachtige goal. Van ongeveer 25 meter haalde Bradley el Idrissi vernietigend uit 2-2.

Zeven minuten later was Gerwin Lake dichtbij een voorsprong, maar zijn schot ging rakelings naast. Uiteindelijk kwam die voorsprong er toch in de 82e minuut. De net ingevallen Desailly Sousa leek de bal voor te zetten, maar tot zijn verbazing verdween de bal in het doel 3-2.

IMG_1528.jpeg

Capelle probeerde daarna nog wel een gelijkspel te bewerkstelligen, maar iedere overtuiging ontbrak.

Trainer Ronald Ermes had zich de start van de competitie wel anders voorgesteld en zal de komende week, wanneer HBS de tegenstander is de  nodige gesprekken moeten voeren omCapelle weer mentaal sterker te maken, want daar ontbrak het aan zeker in de tweede helft.

De goed leidende scheidsrechter Xander Stoffer gaf een gele kaart aan Ricardo van Twist van Poortugaal.

Capelle: Marc van Splunter, Marciano Pape, Jelle Pollemans, Wesley Pollemans, Bram van Eijk, Ryan Purvis, Frank de Regt (62 Lars Bosscha), Salahedinne el Mahjoubi (68 Steven Edwards), Joshua Kassels (68 Jawad Bellahsan), Dennis van der Heijden (68 Fanny Waandels), Merlind Lajci.

Poortugaal: Marvin Nooteboom, Sirano Kartosonto, Ricardo van Twist (58 Zichem Shakur),Sven Breukhoven, Rosina Qrushinco (58 Stan Maas), Bradley el Idrissi, Patrick Fernand, Daan van der Harst, Bjorn Wagenaar (90+2 Niels Groeneveldt), Gerwin Lake (78 DesaiilySousa), Nino Voorn.