Capelle doet zichzelf tekort tegen ASWH

ASWH

4e Divisie B

3 februari 2024 14:30

M. Wever

Sportpark 't Slot
P C Boutenssingel 1
2902BG
CAPELLE AAN DEN IJSSEL

Capelle speelde tegen koploper ASWH een van de beste wedstrijden van het seizoen. Alleen het vergat te scoren. ASWH was duidelijk uit op een wedstrijd zonder tegendoelpunten en slaagde daarin uiteindelijk ook.

Verslag Hans Stofkooper, foto's Annemiek van Dillen

ASWH startte wel voortvarend en kreeg in de eerste minuut al een mooie kans. Toch nam Capelle snel het initiatief over en in de 4e minuut kopte na een corner Wesley Pollemans de bal over het doel.

DSC_2066_Original.jpeg

De volgende kans voor Capelle was er in de 21eminuut, maar Kyle Ebecilio gleed half uit en schoot naast. ASWH kreeg in de eerste helft maar één kans via Sam van Veen, maar de bal ging niet het doel in. De overige kansen in de eerste helft waren voor Capelle. In de 30e minuut miste Dennis van der Heijden, in de 38e minuut schoot Ryan Purvis op het doel,  maar zijn schot werd gekeerd door keeper Jeffrey Verkerk en in de 42e minuut werd een schot van Christiaan Dabaghian nog net geblokt.

DSC_2092_Original.jpeg

DSC_2303_Original.jpeg

In de tweede helft was het 45 minuten lang eenrichtingsverkeer. ASWH kwam niet meer over de middellijn en Capelle had zeker 70% balbezit. Toch waren de kansen op één hand te tellen. In de 52e minuut miste Joshua Kassels het doel en in de 54e minuut schoot Kyle Ebecilio te zacht in.

DSC_2349_Original.jpeg

In de 64e minuut kon Dennis van der Heijden vrij inkoppen na een voorzet van Christiaan Dabaghian, maar de bal ging naast het doel. Vier minuten later was nieuweling Ibrahima Touré dichtbij een doelpunt, maar tot twee keer toe behoedde de ASWH keeper zijn ploeg voor een tegentreffer. In de 75e minuut opnieuw een doelpoging van Ibrahima Touré, maar opnieuw ging de bal hoog over het doel.

DSC_2380_Original.jpeg

Wat Capelle ook probeerde om te scoren werd op laatst verhinderd door ASWH. Een verdienste voor de koploper, die in 17 wedstrijden slechts 7 doelpunten incasseerde. Vandaag was Capelle verdedigend weer zeer solide met opnieuw een uitblinkende Jelle Pollemans. Op het middenveld was Kyle Ebecilio sterk aanwezig als vervanger van de geblesseerde Lars Bosscha.

DSC_2444_Original.jpeg

Volgende week volgende inhaalwedstrijd uit tegen Heerjansdam, dat onderaan op de ranglijst staat. Capelle moet met dezelfde inzet als vandaag daar zeker de drie punten mee naar huis nemen.

De prima leidende scheidsrechter Martin Wever uit Muntendam gaf slechts één gele kaart aan Kyle Ebecilio van Capelle.

Capelle: Marc van Splunter, Matthew Jones, Jelle Pollemans, Wesley Pollemans, Bram van Eijk, Ibrahima Touré, Kyle Ebecilio, Ryan Purvis (46 Jawad Bellahsan), Christiaan Dabaghian (79 Fanny Waandels), Dennis van der Heijden (87 Merlind Lajci), Joshua Kassels.

ASWH: Jeffrey Verkerk, Tristan Armand, Edon Fetahi, Luis Pedro, Wout Neelen, Joshua Adney, Bradley Tuinfort, Genridge Prijor, Sam van Veen, Jordan Gout (77 Jesse van Essen), Jullien Moerman