Verdiende overwinning RKAVV tegen Capelle

Sportparkweg 4
2263SX
LEIDSCHENDAM

Vermoeidheid en het warme weer waren er mede de oorzaak van, dat Capelle 48 uur eerder nog actief in de bekerfinale niet optimaal kon presteren.

Verslag Hans Stofkooper

Zeker de eerste helft verliep moeizaam. Wel kreeg Capelle de eerste mogelijkheid, toen Jawad Bellahsan op het doel schoot, maar de jubilerende (250 wedstrijden) keeper Mike ten Kroode stopte de inzet eenvoudig. In de 14e minuut de eerste kans voor RKAVV na een corner. De vrijstaande aanvoerder Robin Steffens kopte echter in de handen van Ard de Vries. Er was in de eerste helft nog één kans voor Capelle, toen Kyle Ebecilio in de 21e minuut aan de rand van het strafschopgebied vrij kon uithalen. De bal ging ver naast het doel. Daarna alleen nog schoten op het doel van Capelle.  In de 21e minuut een schot van Nick Gardenier. Daarna moest Capelle twee keer wisselen. In de 27e minuut verliet Angelo Nascimento geblesseerd het veld en in de 31e minuut overkwam Kyle Ebecilio het zelfde. Ryan Purvis en Jelle Pollemans waren de vervangers. In de 32e minuut een schot van Edwin Agyare. Dezelfde speler brak in de 40e minuut alleen door op rechts. Hij wipte de bal over Ard de Vries heen, maar de bal verdween voorlangs het doel. Er waren nog drie schoten op het doel van Capelle. Allemaal door dezelfde speler. Xavier Akinrinbola zag al zijn schoten gestopt worden door Ard de Vries. De ruststand brak dan ook aan met een 0-0 stand.

Na de rust begon het met een opleving van Capelle. Ryan Purvis zag zijn inzet in de 48e minuut tot corner verwerkt worden en uit de corner kopte Steven Edwards naast het doel. Daarna was het weer de beurt aan RKAVV om gevaarlijk te worden. In de 50e minuut was het opnieuw Xavier Akinrinboladie vernietigd uithaalde, maar de bal spatte op de lat uiteen. Eén minuut later schoot Nick Gardenier de bal richting de kruising, maar met een katachtige reactie tikte Ard de Vries de bal over het doel. In de 58e minuut kwam Capelle even onder de druk uit en dat leverde tegen de verhouding in een doelpunt op. Fanny Waandels kon hard uithalen en keeper Mike ten Roode sloeg de bal voor de voeten van Ryan Purvis, die de 0-1 op het scorebord bracht. RKAVV zette daarna nog een tandje bij en dat werd Capelle te veel. In de 75e minuut de gelijkmaker, toen op rechts Edwin Agyare hard de bal tegen de touwen schoot 1-1. Toch leek in de 80e minuut Capelle nog op voorsprong te komen. Na een corner kopte Fanny Waandels hard in, maar de bal werd van de lijn gehaald. In dezelfde minuut kwam RKAVV op voorsprong. Bij slordig verdedigen kreeg spits Remco Overdevest de kans om uit te halen en hij deed dat met succes 2-1. Capelle probeerde nog wat aan de achterstand te doen, maar de vermoeidheid was duidelijk zichtbaar. In de 3e minuut van de blessuretijd brak Xavier Akinrinbola nog een keer door, maar tot twee keer toe wist Ard de Vries hem van het scoren af te houden. Moegestreden en teleurgesteld verliet Capelle het veld.

Door deze nederlaag wordt het voor Capelle wel heel lastig om nog kans te maken op een periodetitel. In de derde periode staat Capelle nu vier punten achter Westlandia met nog twee wedstrijden te spelen. In de reguliere stand staat Capelle drie punten achter ’s-Gravenzande en gelijk met Zwaluwen. Het kan nog, maar dan moet Capelle de laatste twee wedstrijden tegen Nieuwenhoorn thuis en LRC uit sowieso winnen en dan afwachten wat de andere clubs doen.

Scheidsrechter Roel van der Werff gaf gele kaarten aan Steven Edwards van Capelle en aan Xavier Akinrinbola van RKAVV.

Capelle: Ard de Vries, Matthew Jones, Steven Edwards, Kyle Ebecilio (31 Jelle Pollemans), Bram van Eijk, Merlind Lajci, Lars Bosscha, Angelo Nascimento (27 Ryan Purvis), Christiaan Dabaghian (81 Joshua Kassels), Fanny Waandels, Jawad Bellahsan.

RKAVV: Mike ten Kroode, Jubilee Djan, Shelton Wijngaarde, Tyron Oosting, Robin Steffens, Edwin Agyare (88 Job Rijkens), Khas Saeb, Remco Overdevest, Xavier Akinrinbola, Nick Gardenier (84 Tomás da Palma Horta), Dion Hooi.