Teleurstellende nederlaag Capelle tegen Nieuwenhoorn

Rijksstraatweg 270
3223KE
HELLEVOETSLUIS

Capelle leek gezien de laatste resultaten op weg naar een betere positie op de ranglijst, maar tegen Nieuwenhoorn, dat bijna onderaan stond werd een pijnlijke nederlaag geleden.

verslag Hans Stofkooper

De eerste minuten van de wedstrijd waren voor Capelle, want al in de 3e minuut zette Frank de Regt de bal voor op het hoofd van Dennis van der Heijden. Zijn kopbal richting de rechter kruising werd echter met een katachtige reactie door doelman Mike van de Wijngaart uit het doel gewerkt. Toch kwam vijf minuten later al de eerste domper. Een lastige terugspeelbal van Steven Edwards werd door Marc van Splunter in de voeten geschoten van Lukas Hamann, die van dichtbij de 1-0 aantekende. De tweede domper kwam er in de 19e minuut. Uit een corner van Nieuwenhoorn werd er hard op het doel geschoten. Marc van Splunter stopte die inzet, maar in de rebound was Mike van de Ruit het snelst bij de bal en scoorde de tweede treffer voor Nieuwenhoorn 2-0. Daarna nam Capelle het initiatief over en kreeg de nodige kansen om de aansluitingstreffer te maken. Achtereenvolgens schoten of kopten Bram van Eijk 2x, Dennis van der Heijden en Joshua Kassels 2x op het doel. Of de bal ging over of naast of keeper Mike van de Wijngaart bracht redding. In de 42e minuut had Capelle pech, toen een schot van Steven Edwards op de paal belandde. De rust brak dan ook aan met een 2-0 voorsprong voor de thuisclub.

Na de rust begon Nieuwenhoorn met twee goede kansen. In de 47e minuut schoot Danique Wolters net over en twee minuten later redde Marc van Splunter een inzet van oud Capelle speler Joey Klein in twee keer.

IMG_9557.jpeg

Het dichts bij een doelpunt voor Capelle was aanvoerder Lars Bosscha. In de 52e minuut verdween zijn vlammend schot net over het doel. Eén minuut later stond Dennis van der Heijden vrij aan de rand van de zestien, maar zijn schot verdween hoog over het doel. Dezelfde speler kon nog een keer vrij doorlopen richting het doel, maar in plaats van te schieten wilde hij nog een keer om zijn as draaien, waarbij hij de bal verloor. Verder kon Capelle geen kansen meer creëren door onsamenhangend spel en het maken van verkeerde keuzes.

IMG_9561.jpeg

Nieuwenhoorn daarentegen kreeg nog een goede kans voor Dimitri Gomes Almeida, maar zijn schot ging voorlangs. Toen in de 89e minuut er weer niet goed verdedigd werd door de achterhoede van Capelle wist Nieuwenhoorn de voorsprong nog te vergroten. Het was Lukas Hamann, die van dichtbij de bal naar 3-0 kon inkoppen.

Al met al werden door deze nederlaag de promotie ambities
even in de ijskast gezet. De komende twee thuiswedstrijden voor de winterstop tegen LRC en VOC moeten winst opleveren om toch nog enige hoop te hebben om hoog op de ranglijst te eindigen.

De prima leidende scheidsrechter Eddy van Yren gaf gele kaarten aan Lars Bosscha, Frank de Regt, Merlind Lajci en Wesley Pollemans van Capelle en aan Frank Molendijk, Joey Klein en Jaden Airewele van Nieuwenhoorn.

Capelle: Marc van Splunter, Matthew Jones, Wesley Pollemans, Steven Edwards, Bram van Eijk (48 Luuk de Vries), Lars Bosscha, Salahedinne el Mahjoubi (46 Fanny Waandels), Frank de Regt (82 Ryan Purvis), Joshua Kassels, Dennis van der Heijden, Jawad Bellahsan (65 Merlind Lajci).

Nieuwenhoorn: Mike van de Wijngaart, Frank Molendijk, Emilio Samsey (90+2 Stijn Bos), Mike van de Ruit, Joey Klein(90+2 Gregory Paula), Lukas Hamann, Merijn Wolters, Dimitri Gomes Almeida (60 Daan Langedoen), Danique Wolters (79 Jaden Airewele), Oualid Tarifit, Eugenio Leerdam.