Teleurstellende nederlaag Capelle tegen ASWH

Reeweg 75 B
3342AA
HENDRIK-IDO-AMBACHT
tel. 078-6813552 (Hoofdkantine di-vr-zo)

Na een eerste helft, waarin Capelle de bovenliggende ploeg was, gaf de twee helft een totaal ander beeld met een gevaarlijker ASWH.

Verslag Hans Stofkooper, foto's Annemiek van Dillen

De eerste tien minuten had Capelle het spel in handen zonder echt gevaarlijk te worden. In de 14e minuut brak Jawad Bellahsan op links door. Zijn voorzet werd echter gemist door Fanny Waandels.

DSC_4112_Original.jpeg

Bellahsan kwam in de 28e minuut tot een schot, dat een meter over het doel ging. Vier minuten later overkwam Bram van Eijk hetzelfde. Twee minuten later was Frank de Regt in scoringspositie, maar zijn schot werd een makkelijke prooi voor keeper Alejandro Platero Bustus. In de 42e minuut het laatste schot op het doel van ASWH.  Opnieuw was het Jawad Bellahsan, die uithaalde, maar de keeper keerde zijn inzet. Kortom wel schoten uit de tweede lijn, maar geen uitgespeelde aanvallen in het strafschopgebied. ASWH stelde daar in decentste helft niets tegenover. De rust kwam dan ook met een voor Capelle tegenvallende 0-0 score.

DSC_4108_Original.jpeg

DSC_4085_Original.jpeg

Hoe anders werd de tweede helft. ASWH trainer Roy Brinkman, vorig seizoen nog trainer bij Capelle greep in en liet Wout Neelen en Lovette Ansong Ofori aan de aftrap komen. Vooral Wout Neelen liet zijn kwaliteiten zien. Aanvankelijk nog twee kleine kansen voor Capelle, maar ASWH nam langzaam het heft in handen. In de 61e minuut moest Capelle keeper Marc van Splunter twee keer handelend optreden bij schoten van Genridge Pryor en LovetteAnsong Ofori. De laatste wist twee minuten later toch te scoren, nadat hij van dichtbij vrij kon inschieten 1-0.

DSC_4385_Original.jpeg

DSC_4389_Original.jpeg

Daarna was het aan Capelle om op jacht te gaan naar de gelijkmaker. ASWH begon het spel te vertragen en leek de wedstrijd te consolideren. Capelle probeerde van alles, maar enige structuur in de aanvallen was niet te bekennen. Toch kreeg het nog een 100% kans. De na een blessure teruggekeerde Dennis van der Heijden kon in de 77e minuut vrij inschieten op een meter of tien van het doel, maar zijn schot ging over. Daarna werden alle ballen in de zestien gepompt, maar echt gevaarlijk werd het nooit. In de 87e minuut leek ASWH de wedstrijd te beslissen, toen bij een tegenaanval Jordan Gout vrij voor het doel kwam, maar zijn schot was veel te slap. Toen na ruim zeven minuten extra tijd scheidsrechter John Kraak voor het einde floot was de vreugde bij ASWH groot en Capelle ging teleurgesteld van het veld af.

De competitiestart van Capelle is een behoorlijke tegenvaller gezien de ambitie, die voor de competitie werd uitgesproken. Er zijn toch nog 27 wedstrijden om die ambitie waar te maken beginnende volgende week met de thuiswedstrijd tegen Feyenoord.

Er waren gele kaarten voor Marciano Pape van Capelle en voor Jesaja Dias en Stefan Watson van ASWH.

DSC_4120_Original.jpeg

Capelle: Marc van Splunter, Marciano Pape, Wesley Pollemans, Jelle Pollemans (86 Kyle Ebecilio), Bram van Eijk, Salahedinne el Mahjoubi, Joshua Kassels, Frank de Regt, Christiaan Dabaghian (68 Dennis van der Heijden), Fanny Waandels (68 Merlind Lajci), Jawad Bellahsan.

ASWH: Alejandro Platero bustos, Tristan Armand, Edon Fetahi, Jari Bendt (46 Wout Neelen), Joshua Adney (86 Jordan Gout), Bradley Tuinfort, Genridge Pryor, Brian Dekker, Sam van Veen (46 Lovette Ansong Ofori), Jesaja Dias (23 Stefan Watson), Lullien Moerman (70 Luis Pedro da Silva).