Capelle begint competitie met overwinning op RVVH

RVVH

Delano Kortstam
Wessel Verhaar
Laurens de Witte
Philip Dragon
Jesse Eggers
Everton Pires Tavares
Gazar Dermedjan
Gino Stolk
Daan Blij
Kevin Vink
Romano Niamut

4e Divisie B

26 augustus 2023 14:30

M.A. Spoon

Sportpark Ridderkerk
Sportlaan 12
2982SN
RIDDERKERK

Vandaag was in Ridderkerk de aftrap voor het nieuwe seizoen. Een oude bekende voor Capelle, de ploeg promoveerde vorig seizoen naar de 4e divisie. Net als vroeger was het ook vandaag weer een pittig duel, maar uiteindelijk mocht Capelle de eerste drie punten bijschrijven. In de blessuretijd van de eerste helft kopte Wesley Pollemans de enige treffer van de middag binnen.

Verslag Leen de Koning (met dank), foto's Annemiek van Dillen

Capelle begon voortvarend aan de wedstrijd en vooral Jawad Bellahsan was een plaag voor de verdedigers van RVVH. Jawad ging een paar keer goed door, maar na zijn voorzet kwam het net niet tot een doeltreffende afronding. RVVH kwam er het eerste kwartier niet vaak uit, maar kreeg toch af en toe een paar kleine kansen. Naarmate de eerste helft vorderde kreeg de ploeg uit Ridderkerk meer grip op het spel, maar de beste kansen waren aanvankelijk nog voor Capelle. Een schot van Lars Bosscha werd in de 18e minuut prima gered door de keeper en Merlind Lajci kon een goede kans niet verzilveren in de 21e minuut, want er volgde slechts een slap schot.

IMG_1495.jpeg

RVVH kreeg in de laatste 20 minuten van de eerste helft ook enige goede kansen, maar na een snel genomen vrije trap verdween de bal voorlangs het doel. Het spel golfde nu wat meer op en neer en aan beide kanten werden er corners geforceerd, maar resultaat bleef uit. In de 33e en 37e minuut moest Marc van Splunter redding brengen, maar de Capelse keeper bewees weer eens zijn waarde vandaag en hield zijn doel schoon. Net voor rust en ook in de eerste minuut van de blessuretijd kreeg Capelle nog enkele corners. De laatste corner voor rust werd via Bram van Eijk voor het doel geslingerd en volkomen ongehinderd kon Wesley Pollemans de bal in de verre hoek over de keeper koppen . Vlak na de goal werd er voor de rust gefloten.

IMG_1496.jpeg

IMG_1497.jpeg

Aangezien de scheidsrechter het niet raadzaam achtte om te beginnen vanwege dreigend onweer, duurde de rust bijna een kwartier langer. De regen kwam wel, maar het onweer was toen al voorbij. Na een korte warming up werd de wedstrijd toen weer op gang gebracht.

Capelle kwam prima uit de startblokken en het leek op 0-2 te komen, maar Joshua Kassels kreeg de bal tot 2x niet het doel. Meer dan een corner leverde het niet op en zo bleef het spannend.
In de 47e minuut aan de andere kant een gevaarlijke aanval van RVVH, maar Marc van Splunter stond weer op zijn post en in 2e instantie werd de aanval voor buitenspel afgefloten.

IMG_1498.jpeg

IMG_1499.jpeg

In de 53e minuut opnieuw twee kansen op rij voor Capelle, maar de bal verdween opnieuw niet in het doel van de ploeg uit Ridderkerk. De tot dan toe uitblinker van de wedstrijd Bellahsan werd uit het veld gehaald en Fanny  Waandels kwam in het veld.

Ook RVVH voerde enkele wissels door en de ploeg uit Ridderkerk gooide alles op de aanval om te trachten de gelijkmaker te forceren. Marc van Splunter stond deze gelijkmaker gelukkig voor Capelle in de weg. In de 73e minuut kwam Steven Edwards in het  veld voor Salaheddine el Mahjoubi.

Capelle kreeg vanwege de aanvallende aspiraties van RVVH meer ruimte en ook goede kansen, maar de bal kreeg men niet in het doel. RVVH vond of Marc van Splunter op hun weg, of de kans werd naast of over geschoten. Ruim 10 minuten voor tijd had Capelle de wedstrijd definitief op slot kunnen gooien, maar de fraaie kansen werden niet benut.

IMG_1500.jpeg

RVVH bleef zo het gevoel houden, dat er minimaal een gelijkspel was te behalen, maar gelukkig voor Capelle slaagde men er niet in de bal in het doel te krijgen. Aan de andere kant nog een paar hele goede kansen voor Capelle, maar de 0-2 verscheen niet op het bord.

De blessuretijd, die maar bleef duren leverde nog wel gevaar op, maar geen goals. Aan beide kanten was het mogelijk, maar ondanks enkele hachelijke situaties voor beide doelen werd er niet gescoord. Zelfs de keeper van RVVH ging bij corners mee naar voren, maar de bal verdween niet in het doel en de counters van Capelle werden niet goed uitgespeeld, zodat de spanning bleef. “Appie” el Ghani kwam nog in het veld voor Merlind Lajci, die net als eerder Marciano Pape tegen geel aanliep en tegen het einde van de wedstrijd kreeg ook Joshua Kassels nog geel.

Na ruim 55 minuten in de tweede helft floot de scheidsrechter dan toch eindelijk voor de laatste keer en mocht Capelle de drie punten mee naar ’t Slot brengen.

Bij RVVH vond men, dat men minimaal een punt had verdiend, bij Capelle kon worden gezegd, dat enkele 100% kansen er in hadden gemoeten, dus voor beide trainers is er nog werk aan de winkel.

Volgende week thuis de eerste wedstrijd tegen Zwaluwen uit Vlaardingen.

Capelle: Marc van Splunter, Mariano Pape, Jelle Pollemans, Wesley Pollemans, Bram van Eijk, Lars Bosscha,
Joshua Kassels, Christiaan Dabaghian, Salahedinne el Mahjoubi (73. Steven Edwards), Merlind Lajci (90+3. Abdelilah El Ghani), Jawad Bellahsan (55. Fanny Waandels)