Dik verdiende overwinning Capelle tegen RKAVV

P C Boutenssingel 1
2902BG
CAPELLE AAN DEN IJSSEL

Behalve een korte periode in de eerste helft was Capelle zeker in de tweede helft heer en meester in de wedstrijd, die op een door de regen moeilijk bespeelbaar veld werd gespeeld.

Verslag Hans Stofkooper, foto's Annemiek van Dillen

Capelle  was in de eerste minuut al dichtbij de openingstreffer. Een voorzet van Matthew Jones werd door Chris Dabaghian net naast geschoten. Na een voorzet van dezelfde speler kopte in de 8e minuut Joshua Kassels over het doel. Vijf minuten later kreeg Chris Dabaghian de volgende kans de score te openen, maar zijn inzet ging opnieuw naast het doel. Weer één minuut later een voorzet van Dabaghian, die door Joshua Kassels net niet in een doelpunt kon worden omgezet.

IMG_1570.jpeg

IMG_1568.jpeg

Daarna kwam ook RKAVV wat beter in het spel en via de buitenspelers
Edwin Agyare en Xavier Akinrinbola ontstond er enige dreiging. Twee keer werd er door de laatste op het doel geschoten. In de 32e minuut verdween de bal net over de kruising en in de de 41e minuut was het schot te zacht om doelman Marc van Splunter in moeilijkheden te brengen. Capelle kreeg tot de rust verder geen kansen meer, die dan ook met een 0-0 stand aanbrak.

Hoe anders begon de tweede helft. In de 46e minuut schoot RKAVV spits Remco Overdevesthard op het doel, maar Marc van Splunter stopte de inzet. In de volgende minuut een prima actie van Joshua Kassels. Met zijn actie bediende hij Dennis van der Heijden, die keeper Mike ten Kroode omspeelde en de bal in het doel schoof 1-0.

IMG_1564.jpeg

IMG_1566.jpeg

Kort daarop een kansje voor RKAVV
na een kopbal van Remco Overdevest,  maar zijn poging ging over het doel. Capelle nam daarna definitief het heft in handen. Goed combinatiespel leverde tot de 65e minuut nog geen doelpunten op. Maar toen gaf Christiaan Dabaghian een geweldige dieptepass op Dennis van der Heijden, die onberispelijk afrondde en Capelle op een verdiende 2-0 voorsprong zette.

IMG_1567.jpeg

De rest van de wedstrijd leverde weinig spectaculaire momenten op. RKAVV kon alleen nog een viertal keer vanaf de tweede lijn op het doel schieten, maar alle ballen verdwenen hoog over het doel. Na het laatste fluitsignaal van de prima leidende scheidsrechter Arthur Midden was er vreugde bij de thuisclub, die na drie afgelastingen eindelijk weer de kwaliteit kon tonen op een moeilijk bespeelbaar veld.

Volgende week de uitwedstrijd tegen het laaggeplaatste Nieuwenhoorn, waarbij de drie punten zeker mee naar Capelle mee genomen kunnen worden.

Er waren gele kaarten voor Bram van Eijk van Capelle en voor Robin Steffens en Nick Gardenier van RKAVV.

IMG_1571.jpeg

Capelle: Marc van Splunter, Matthew Jones, Wesley Pollemans, Steven Edwards, Bram van Eijk, Lars Bosscha, Salahedinne el Mahjoubi (77 Marciano Pape), Joshua Kassels, Christiaan Dabaghian (67 Jawad Bellahsan), Dennis van der Heijden (80 Fanny Waandels), Frank de Regt.

RKAVV: Mike ten Kroode, Jubilee Djan, Tyron Oosting, Robin Steffens, Edwin Agyare (69 Desire Mugara Ruhindwa), Remco Overdevest, Wesley Goeman, Xavier Akinrinbola (83 Bryan Richardson), Dion Hooi (74 Shelton Wijngaarde), Nick Gardenier, Tom Plezier (83 Tomás da Palma Horta).