Terecht gelijkspel Capelle tegen Zwaluwen

Zwaluwenlaan 500
3136VE
VLAARDINGEN

Aan strijdlust ontbrak het niet, want er werd met volle overgave gestreden om de overwinning. Het aantal kansen was ook ongeveer gelijk, maar scoren lukte beide ploegen niet, zodat aan het einde er een 0-0 score op het bord stond.

Verslag Hans Stofkooper

In de eerste minuten van de wedstrijd lag het initiatief bij Zwaluwen en Eric Fortes was in de 10e minuut op weg naar een doelpunt, maar aanvoerder Lars Bosscha voorkwam een tegentreffer door zich voor de bal te werpen. Het ging wel gepaard met een stevige blessure, maar gelukkig kon hij de wedstrijd voortzetten. Na een minuut of twintig had Capelle op voorsprong moeten komen. Christiaan Dabaghian brak op de rechterflank door. Zijn voorzet kwam bij de geheel vrijstaande Fanny Waandels terecht, die de bal voor het inkoppen had, maar helaas over het doel kopte. Even later scoorde Jelle Pollemans voor Capelle, maar scheidsrechter Jessey van Pinteren keurt tot veler verbazing de treffer af wegens duw en trekwerk van beide kanten. Een merkwaardige beslissing. Verder gebeurde er in de eerste helft niets opwindends meer.

In de tweede helft was in de 47e minuut Zwaluwen dichtbij een doelpunt, maar Bram van Eijk redde op de doellijn. Niet veel later ging een kopbal van Dennis van der Heijden net naast. Interim trainer Kevin Stiefel bracht Jawad Bellahsan in het veld en daarmee werd Capelle gevaarlijker. In de 64e minuut leek hij door te breken, maar werd grof onderuit gehaald door Axel de Bruijn, die terecht geel daarvoor kreeg.In de 72e minuut was Zwaluwen dichtbij een goal, maar uitblinker Jelle Pollemans wist via zijn lichaam de bal nog tot corner te verwerken. Jawad Bellahsan was in het laatste kwartier nog drie keer gevaarlijk. Een schot ging over, hij werd in de zestien nog een keer getorpedeerd, maar er volgde geen strafschop en in de 82e minuut stevende hij na een combinatie met Merlin Lajci alleen op het doel af, maar keeper Nicolas Hanksen redde Zwaluwen voor een achterstand. Na vijf minuten extra tijd werd de wedstrijd beëindigd en stond er eendubbelblanke stand op het scorebord. Beide ploegen hoopten op drie punten, maar moesten genoegen nemen met allebei één punt.

Volgende week ontmoet Capelle het haast ongenaakbare koploper ASWH dat inmiddels 11 punten voorstaat op de ranglijst. Een lastige wedstrijd, maar met volle inzet moet een positief resultaat gehaald kunnen worden.

Er waren gele kaarten voor Lars Bosscha, Jelle Pollemans en Bram van Eijk van Capelle en voor Valdo Spencer, Eric Fortes, Axel de Bruijn en Delano Vogel van Zwaluwen.

Capelle: Marc van Splunter, Matthew Jones (77 Frank de Regt), Jelle Pollemans, Wesley Pollemans, Bram van Eijk, Ryan Purvis (70 Merlind Lajci), Lars Bosscha, Ibrahima Touré, Christiaan Dabaghian (77 Marciano Pape), Dennis van der Heijden (61 Jawad Bellahsan), Fanny Waandels.

Zwaluwen: Nicolas Hanksen, Giornny Victor dos Santos, Eric Fortes (67 Ellery Klaris), Valdo Spencer, Mohammed Lamsiah, Jazzy Adams, Quincy Does (67 O’ Neal Maatsen), Patrick Ryan Triep (86 Etson Galong), Delano Vogel, Stan Rook, Axel de Bruijn.