Capelle wint van Smitshoek

P C Boutenssingel 1
2902BG
CAPELLE AAN DEN IJSSEL

Voor Capelle stond vanmiddag de belangrijke wedstrijd tegen Smitshoek op het programma en om in de race te blijven voor de derde periode en/of de vervangende periodetitel met een 2e plek in de eindstand was een overwinning een absolute noodzaak na de onnodige 2 nederlagen tegen Heerjansdam en VOC.

Verslag Leen de Koning (met dank), foto's Annemiek van Dillen

Vanwege blessures was de ploeg t.o.v. de laatste competitiewedstrijden behoorlijk door elkaar geschud en twee spelers maakten vandaag hun competitiedebuut vanaf de aftrap t.w. Angelo Nasimento en Thom Manuhutu. Bram van Eijk en Jelle Pollemans zaten op de bank evenals Ryan Purvis. Ook Toure, die wel inzetbaar was begon op de bank. Spits Fanny Waandels kampt met een blessure aan de achillespees en was niet inzetbaar. Ook Marciano Pape ontbrak.

Smitshoek heeft al een periodetitel op zak en trad wel aan met enkele ex Capelle spelers Jesper vd Bosch en Marvin van der Made. Zonen van ex Capelle spelers vd Ent en Meijboom waren wel door trainer van Smitshoek De Koning in de basis gezet. Bruins, die trainer van Zwaluwen wordt, begon wel. Koolwijk was geschorst.

In de eerste 45 minuten was Smitshoek de bovenliggende partij, maar tot echt hele grote kansen kwam men niet. Capelle kon bijna nooit echt gevaarlijk worden en afgezien van enkele kleine kansjes kon na 45 minuten worden geconstateerd, dat er geen enkele bal van Capelle tussen de palen van het doel van Smitshoek was gekomen.

Alleen Appie el Ghani had in de 27e minuut een goede kans, maar zijn schot verdween naast het doel.

DSC_8320_Original.jpeg

In de 35e minuut kreeg Capelle bijna nog hulp van Smitshoek, maar de in paniek weg getrapte bal verdween tot opluchting van een ieder bij Smitshoek net over het doel. Uit de corner, zoals vaker deze wedstrijd  kwam geen gevaar. Terwijl iedereen zich al verzoende met de 0-0 ruststand was het Marvin van der Made in de 45e minuut bijna gelukt om de 0-1 te scoren, maar Ard de Vries redde uitstekend.

DSC_8368_Original.jpeg

DSC_8511_Original.jpeg

In de 2e helft kwamen Bram van Eijk en Jawad Bellahsan in het veld voor Appie en Lacji. Capelle begon feller dan in de eerste helft en kreeg ook het betere van het spel. Enkele corners hadden echter ook nu weer geen resultaat, maar in de 55e minuut was het na een prima dieptebal op Jawad, die tot de Capelse voorsprong leidde. Jawad nam de bal op snelheid prima mee en schoot buiten bereik van de keeper van Smitshoek de bal in het doel.

DSC_8570_Original.jpeg

Smitshoek wilde Capelle toch niet zo maar laten winnen en trok na deze goal meer ten aanval. In de 64e minuut dacht men de gelijkmaker te hebben gescoord, maar vanwege buitenspel werd deze treffer afgekeurd. In de 64e minuut werd de moe gestreden Nasimento vervangen door Toure. Ard de Vries moest enkele keren reddend optreden en na prima doorzetten van Bram van Eijk en Jawad Bellahsan kwam in de 74e minuut de bal onverwachts voor de voeten van Joshua Kassels, die de 2-0 binnenschoot. Kassels, die niet z’n meest gelukkige wedstrijd voor Capelle speelde deze middag mocht meteen onder de douche en Ryan Purvis kwam hem vervangen.

DSC_8649_Original.jpeg

Smitshoek zette nu nog meer aan en Capelle kreeg het af en toe moeilijk. Aan de andere kant leverde enkele corners wel enig gevaar op voor het doel van Smitshoek, maar de kopballen van Steven Edwards verdwenen  naast het doel.

In de 85e minuut had Capelle erg veel geluk, via de binnenkant van de paal werd de bal in 2e instantie nog door de verdediging van Capelle weg gewerkt, zodat de aansluitingstreffer niet op het bord verscheen.

In de 91e minuut mocht Jelle Pollemans ook nog enkele minuten maken, maar Capelle hield stand. Ryan Purvis liep in de voorlaatste minuut nog tegen een gele kaart aan. Na 95 minuten floot de prima fluitende scheidsrechter af en Capelle heeft alles de komende weken nog min of meer in eigen hand.

DSC_8404_Original.jpeg

Na de bekerfinale op donderdag tegen Poortugaal wachten nog 3 wedstrijden, waarin men nog kans heeft op een periode (afhankelijk van resultaten van o.a Westlandia, die nu in de 3e periode 1 punt boven Capelle staan) of de 2e plaats in de eindstand, waarin ’s-Gravenzande en Poortugaal de voornaamste kandidaten lijken te worden. Na vandaag staan Capelle en s-Gravenzande op de gedeelde 2e plaats, die recht geeft op de vervangende periodetitel van kampioen ASWH.