Ard de Vries redt punt Capelle tegen Feyenoord

Olympiaweg 280
3078HT
ROTTERDAM

Afgelopen dinsdag werd keeper Marc van Splunter van het veld gedragen met een enkelblessure, die hem zeker acht weken aan de kant houdt. Zijn vervanger Ard de Vries groeide vandaag uit tot de beste speler van de wedstrijd.

Verslag Hans Stofkooper, foto's Annemiek van Dillen

De wedstrijd begon met een beter spelend Feyenoord met in de 6e minuut al een kans. Junior Obiku zette de bal voor en de geboden kans voor Khalid Rahli werd door hem net gemist. Een minuut later kwam Ibrahima Touré in schietpositie, maar de bal ging hoog over. Capelle kreeg ook kansen en na een voorzet van Matthew Jones kopte Joshua Kassels net naast. In de 30e minuut kwam Capelle op voorsprong. Dennis van der Heijden brak op links door en gaf Joshua Kassels en niet te missen kans 0-1. Het was op 45 seconden na precies 300 minuten gelden, dat Capelle gescoord had. Het doelpunt werd dan ook met luid gejuich ontvangen.

DSC_2735_Original.jpeg

DSC_2752_Original.jpeg

In de 40e minuut had Kassels nog een kans, maar keeper Stefan Kok tikte de bal naast het doel.

DSC_2811_Original.jpeg

Feyenoord liet zich in de eerste helft ook niet onbetuigd en kreeg maar liefst 11 corners, waaruit geen grote kansen werden gecreëerd. De rust brak dan ook aan met de 0-1 voorsprong voor Capelle.

Na de rust ging Feyenoord op jacht naar de gelijkmaker. Een schot van Rowendly Martijn werd in de 50e minuut eenvoudig gestopt door Ard de Vries. Even een schrik  voor de thuisclub, toen Jerry Tieleman te kort terugspeelde en Joshua Kassels de bal in het doel dacht te tikken, maar keeper Stefan Kok redde de situatie. In de 60e minuut een prachtige omhaal van Junior Obiku, die net over ging. In de 64e minuut stopte Ard de Vries een hard schot van Rowendley Martijn. Bij de 16e corner van Feyenoord werd in de 71e minuut de gelijkmaker binnengekopt door Jerry Tieleman 1-1.

DSC_3012_Original.jpeg

In de daaropvolgende minuut leek Jeremy van Unen alleen op een meter van de doellijn te scoren, maar weer redde de Capelle keeper. Even later de kans voor Capelle om toch nog op voorsprong te komen. Dennis van der Heijden kon van dichtbij vrij inkoppen, maar zijn kopbal ging naast. In de 78e minuut werd Khalid Rahli, nadat hij Ard de Vries omspeeld had in het strafschopgebied neergelegd. Een strafschop volgde en Junior Obiku mocht het vonnis voltrekken. Met een katachtige reactie tikte Ard de Vries de bal uit de hoek.

DSC_3066_Original.jpeg

Bij een counter van Capelle werd Ryan Purvis in de diepte aangespeeld, maar zijn vrije loop werd door hemzelf om zeep geholpen met een vermeende handsbal. In de 80e minuut de laatste redding van de Vries nu na een vlammend schot van Junior Obiku. In de laatste tien minuten nog twee kansen voor Feyenoord, maat de ingevallen Jannick Verbont kopte beide keren naast het doel. Uiteindelijk mocht Capelle blij zijn met het punt in tegenstelling tot Feyenoord.

DSC_2798_Original.jpeg

De prima leidende scheidsrechter Max Kok gaf gele kaarten aan Lars Bosscha en Ard de Vries van Capelle.

Capelle: Ard de Vries, Matthew Jones (72 Marciano Pape), Jelle Pollemans, Steven Edwards, Bram van Eijk, Lars Bosscha (82 Wesley Pollemans),  Merlind Lajci (82Appie el Ghani), Jawad Bellahsan (46 Christiaan Dabaghian), Joshua Kassels (75 Ryan Purvis), Ibrahima Touré, Dennis van der Heijden.

Feyenoord: Stefan Kok, Tom Pruijsers, Jerry Tieleman, Clarence Bijl, Rowendley Martijn, Jeremy van Unen (77 Jannick Verbont), Khalid Rahli, Junior Obiku, Jamir Naudts, Samuel van der Velden, Diecquincio Tob.