Spectaculaire zege Capelle tegen LRC Leerdam

2902BG
CAPELLE AAN DEN IJSSEL

Het werd
onder barre omstandigheden een wedstrijd met twee gezichten. In de eerste helft heerste LRC en in de tweede helft was een onherkenbaar Capelle de bovenliggende ploeg.

Verslag Hans Stofkooper, foto's Annemiek van Dillen

LRC zette vanaf het begin Capelle onder druk. In de 7e minuut schoot Wesley Swets nog hoog over, maar één minuut later kwam LRC aan de leiding. Net binnen het strafschopgebied kwam de bal voor de voeten van Axel van Kordelaar, die genadeloos uithaalde 0-1.

IMG_1575.jpeg

Ook daarna zette LRC Capelle vast op eigen helft.
In de 18e minuut stopte Marc van Splunter een inzet van Timo Lutters en Capelle had geluk, toen in de 32e minuut een doelpunt van LRC voor vermeend buitenspel werd afgekeurd. In de 35e minuut eindelijk het eerste schot van Capelle. Joshua Kassels mikte echter net te hoog.

IMG_1576.jpeg

Twee minuten later vergrootte LRC de voorsprong. Een dieptepass werd opgepikt door Bart Barendregt, die vervolgens Marc van Splunter kansloos liet 0-2.

IMG_1577.jpeg

Daarna kwam Capelle meer in de wedstrijd en dat leverde toch twee mogelijkheden op. Beide keren was Dennis van der Heijden daarbij betrokken. De eerste keer kopte hij over en de tweede keer redde keeper Levi ’t Lam de aansluitingstreffer door de bal tot corner te verwerken. Toen iedereen dacht, dat de ruststand 0-2 zou worden, sloeg Capelle in de eerste minuut van de extra tijd toch nog toe. Fanny Waandels schoot op de paal en de rebound werd door Joshua Kassels alsnog verzilverd 1-2.

IMG_1578.jpeg

De tweede helft verliep totaal anders. In de 48e minuut produceerde Capelle al de gelijkmaker. Dennis van der Heijden kwam vrij voor het doel en de 2-2 stand was een feit. In de 50e minuut had Capelle al op voorsprong kunnen komen. De ingevallen Ryan Purvis miste deze 100% kans. LRC was onherkenbaar ten opzichte van de eerste helft en Capelle ging op jacht naar de derde treffer. In de 60e minuut werd een voorzet van Joshua Kassels nog gemist door Dennis van der Heijden. In de 65e minuut  werd voorsprong toch een feit. Na een corner was Fanny Waandels de doelpuntenmaker 3-2.

IMG_1579.jpeg

In de 72e minuut ging Dennis van der Heijden alleen op het doel af, maar de keeper van LRC redde bekwaam. Eén tegenstoot van LRC via Sil van Putten was in de 73e minuut nog gevaarlijk, maar de bal werd door Marc van Splunter tot corner verwerkt. Een schrikmoment kwam er voor Capelle in de 80e minuut. Bij een duel beoordeelde de overigens goed leidende scheidsrechter Hasse Aartsen, dat er sprake was van een elleboogstoot van Joshua Kassels, die met rood van het veld moest.

IMG_1580.jpeg

Capelle leed er niet onder en vergrootte in de 84e minuut de voorsprong. Na een corner was het opnieuw Fanny Waandels, die toesloeg.

IMG_1581.jpeg

De wedstrijd leek gespeeld, maar LRC richtte zich nog één keer op. In de 90e minuut stopte Marc van Splunter een hard schot, maar in de rebound scoorde Stan Griffioen de derde treffer voor LRC 4-3. Ook Capelle kreeg in de eerste minuut van de extra tijd nog een kans, maar de inzet van Ryan Purvis werd van de lijn gehaald.

Het leek na de 0-2 achterstand een slechte middag te worden voor Capelle, maar knokkend en vechtend voor elke bal werd uiteindelijk de overwinning behaald. Volgende week de inhaalwedstrijd tegen VOC en met het resultaat van vandaag kunnen ook de volgende drie punten veroverd worden om zo met een goed gevoel de winterstop in te gaan.

Er waren gele kaarten voor Luuk de Ries van Capelle en voor Furkan Cetin van LRC. De rode kaart was er voor Joshua Kassels van Capelle.

Capelle: Marc van Splunter, Matthew Jones, Marciano Pape, Wesley Pollemans, Steven Edwards, Luuk de Vries (46 Ryan Purvis), Lars Bosscha, Joshua Kassels, Frank de Regt (88 Kyle Ebecilio), Dennis van der Heijden (75 Jawad Bellahsan), Fanny Waandels.

LRC: Levi ’t Lam, Mark den Hartogh, Coen Horb, Furkan Cetin, Axel van Kordelaar (46Remon van Soest), Bart Barendregt (56 Fabian van Horssen), Wesley Swets (79 Jens van Tuijl), Jamal Ouassif (79 Merlijn van de Berg), Timo Lutters, Sil van Putten, Stan Griffioen.