Heerjansdam verslaat falend Capelle

2995BL
HEERJANSDAM
tel. 078-6771983

Na de winterstop verloopt de tweede helft voor Capelle dramatisch. Niet alleen werden er slechts twee punten gehaald uit de drie wedstrijden, maar nog veel zorgwekkender is het feit, dat er in 270 minuten nog niet gescoord werd.

Verslag Hans Stofkooper

Vandaag ging het al na 1 minuut en 36 seconden mis. Een voorzet over rechts werd na een tussenkomst van keeper Marc van Splunter eenvoudig ingetikt door Gert Jan Plezier 1-0. Heerjansdam was als hekkensluiter niet van plan om het onderspit te delven en met een tomeloze inzet werd Capelle bestreden. Die inzet was juist hetgeen wat bij Capelle niet zichtbaar was. Alle duels gingen verloren en aanvallend was er niets te bespeuren. Er was slechts een vrije trap van Dennis van der Heijden, die in de muur werd geschoten en en schot van Merlind Lajci, dat hoog over ging. Daarentegen kreeg Heerjansdam diverse mogelijkheden de score te verhogen. In de 26e minuut schoot Gert Jan Plezier net over en tweeminuten later werd een voorzet van Jarno Visser net gemist door Mathijn Valster. In de 37e minuut opnieuw een grote kans voor Jarno Visser na een voorzet van Gert Jan Plezier, maar hij miste de bal net om doeltreffend af te ronden. Capelle mocht van geluk spreken, dat het maar 1-0 bleef.

IMG_0052.jpeg

Na de rust was het Heerjansdam, dat onmiddellijk toesloeg. De pas 18-jarige Milan van den Berg ondernam een solo vanaf een meter of dertig. Hij passeerde de hele achterhoede van Capelle en liet uiteindelijk keeper Marc van Splunter kansloos 2-0. Ook hier faalde Capelle totaal. Niemand greep in bij die solo en keek slechts elkaar verwijtend aan. Daarna beperkte Heerjansdam zich tot het consolideren van de voorsprong en Capelle kreeg het initiatief. Toch was er slechts één moment, waarbij een score mogelijk was geweest. Na een vrije trap kon de ingevallen Fanny Waandels inkoppen, maar keeper Oscar Roos kon de kopbal eenvoudig stoppen. Capelle probeerde met lange ballen gevaar te creëren, maar de boomlange aanvoerder Mike Sloof keerde koppend alle inzetten. Toen na vijf minuten extra tijd de wedstrijd werd beëindigd, was de vreugde bij Heerjansdam terecht groot en was de teleurstelling bij Capelle immens. Het was de tweede keer dit seizoen, dat er van een hekkensluiter werd verloren.  Eerst Nieuwenhoorn en nu Heerjansdam. Het geeft te denken en de hoop op een succesvol seizoen wordt hierdoor wel erg bedenkelijk.

IMG_0059.jpeg

Volgende week de uitwedstrijd tegen Feyenoord. Trainer René van Eck heeft de moeilijke taak om komende week zijn team weer te overtuigen, dat het anders moet, dan vandaag.

De uitstekend leidende scheidsrechter Remon Tulen hield de kaarten op zak.

Capelle: Marc van Splunter, Matthew Jones, Jelle Pollemans, Wesley Pollemans, Bram van Eijk, Kyle Ebecilio, IbrahimaTouré (58 Marciano Pape), Merlind Lajci (58 Ryan Purvis), Christiaan Dabaghian (69 Steven Edwards), Dennis van der Heijden (46 Fanny Waandels), Joshua Kassels.

Heerjansdam: Oscar Roos, Lukas Valster, Mike Sloof, Jarno Visser ( 86 Wessel Barendregt), Lars Brinkman (76 SoufianeErriani), Gert Jan Plezier, Milan van den Berg (69 Ronan van der Tak), Shedwin Martina, Jelmer Nugteren (69 ChereauChobin), Mathijn Valster (86 Justin van den Berg), Gianni Straal.