Capelle sleept overwinning uit het vuur tegen VOC

VOC (zon)

2902BG
CAPELLE AAN DEN IJSSEL

Het was weer
een wedstrijd met twee verschillende helften. VOC was de betere ploeg in de eerste helft en Capelle was in de tweede helft de meer heersende ploeg.

Verslag Hans Stofkooper, foto's Annemiek van Dillen

Het eerste kwartier zette Capelle VOC onder druk een kreeg diverse kansen de score te openen. Al in de eerste minuut werd een schot van Dennis van der Heijden van de doellijn gehaald. In de 5e en 7e minuut was Fanny Waandels dichtbij een doelpunt, maar zijn eerste poging ging over en zijn tweede poging werd nog net tot corner verwerkt. VOC kreeg in de 9eminuut ook een kans. Bas van der Storm ging alleen op het doel af, maar schoot over. Eén minuut later kwam Capelle aan de leiding. Dennis van der Heijden leverde een voorzet op maat af en Ryan Purvis zette Capelle op een 1-0 voorsprong.

IMG_1583.jpeg

In de 16e minuut zette Frank de Regt voor op het hoofd van Dennis van der Heijden, die geheel vrijstaand over kopte. Daarna kwam VOC beter in de wedstrijd en Capelle verloor het initiatief. Dat had resultaat voor de Rotterdammers. Merlind Lajci verloor de bal in de eigen zestien en de snelle Ruben Monteiro Soares zette de gelijkmaker op het scorebord 1-1. Het werd vier minuten later nog erger. Bij een corner werd de bal in de zestien gebracht en geen verdediger van Capelle besloot de bal weg te trappen. Bas van der Storm was wel attent en de voorsprong voor VOC was een feit 1-2. Toch kreeg Capelle nog de kans op de gelijkmaker, maar Fanny Waandels zag zijn kans om zeep worden geholpen door keeper Kristian van den Tempel, die de bal op de doellijn in handen kreeg.

IMG_1584.jpeg

In de tweede helft verwachtte de toeschouwers, dat Capelle snel op jacht moest gaan naar de gelijkmaker, maar tot de 70e minuut gebeurde er op het veld niets noemenswaardig. VOC had in die minuut de wedstrijd kunnen beslissen, toen Bas van der Storm alleen op het doel afging, maar Marc van Splunter redde Capelle voor een grotere achterstand. Even later de eerste opleving voor Capelle. Aanvoerder Lars Bosscha zag zijn vlammend schot net naastgaan. In de 73e minuut de kans voor Capelle om gelijk te komen. Bas van der Storm maakte een overtreding in de zestien op Ryan Purvis en de bal ging op de stip. Fanny Waandelsschoot de penalty al uitglijdend naast het doel.

IMG_1585.jpeg

Het leek dodelijk voor Capelle, maar de thuisclub richtte zich geweldig op. In een alles of niets offensief werd VOC ver teruggedrongen. In de 78e minuut werd een schot van Frank de Regt nog onschadelijk gemaakt, maar in de 81e minuut kwam Capelle toch op gelijke hoogte. Jawad Bellahsan was sneller dan de VOC keeper en schoof de bal in het doel 2-2.

IMG_1586.jpeg

De volgende kans was er voor Fanny Waandels, die de voorzet van Matthew Jones op een haar na miste. Toen iedereen het eindsignaal van de goed leidende scheidsrechter Luc Tissingh verwachtte, sloeg Capelle nog een keer toe. In de 3e minuut van de extra tijd kon Kyle Ebecilio vrij oprukken in het strafschopgebied en rondde bekwaam af 3-2. Natuurlijk grote vreugde bij de thuisclub, die daarmee de eerste helft van de competitie uitstekend afsloot.

IMG_1587.jpeg

IMG_1588.jpeg

Er waren gele kaarten voor Ryan Purvis van Capelle en voor Joost van der Loo, Bas van der Storm, Wouter van der Loo, Tim Zeller en teammanager Donovan Peters van VOC.

Capelle: Marc van Splunter, Matthew Jones, Marciano Pape, Steven Edwards (63 Christiaan Dabaghian), Kyle Ebecilio, Frank de Regt, Lars Bosscha, Ryan Purvis, Merlind Lajci (86 Salahedinne el Mahjoubi), Dennis van der Heijden (57 Jawad Bellahsan), Fanny Waandels.

VOC: Kristian van den Tempel, Joost van der Loo (79 Livaï van Leijden), Nico van Mechelen Canuto, Kas Dullemans, Ruben Monteiro Soares, Derek Tempelman, Bas van der Storm, Wouter van der Loo, Tim Zeller (88 Tom Mees), Jeroen Straetemans (88 Matthijs van den Bos), Noah Barendse.