Klinkende overwinning Capelle tegen Smitshoek

Smitshoekse Baan 25
2993BZ
BARENDRECHT

In een door Capelle uitstekend gespeelde wedstrijd werd de tweede achtereenvolgende overwinning behaald. De eerste helft was Capelle overheersend, maar in de tweede helft had Smitshoek een furieuze start, maar Capelle hield stand en nam de drie punten mee naar huis.

Verslag Hans Stofkooper

Het begin was spectaculair, want in de tweede minuut kreeg Capelle twee kansen, maar beide keren werd de bal van de lijn gehaald. Capelle hanteerde vaak de diepe bal en dat had in de 22e minuut succes. Fanny Waandels werd weggestuurd en omspeelde keeper Michael Termijn, die Waandels ten val bracht in de zestien. De toegekende strafschop werd door hemzelf goed ingeschoten 0-1. In de 40e minuut de enige kans voor Smitshoek. Het harde schot van Ilano Timas werd gestopt door Ard de Vries, die in de tweede helft enkele fantastische reddingen verrichtte. In de 41e minuut was Fanny Waandels weer gevaarlijk, maar zijn schot ging net naast. Op slag van rust was Bram van Eijk dichtbij een treffer, maar keeper Termijn kon de bal nog net tot corner verwerken. Toen iedereen wachtte op het rustsignaal sloeg Capelle nog een keer toe. Na een scrimmage via Joshua Kassels kwam de bal voor de voeten van Ryan Purvis, die de bal in het doel schoof 0-2.

In de tweede helft kwam er veel agressiever Smitshoek uit de startblokken. Dat had in de 53e minuut al succes. Op links passte Ryan Koolwijk langs het doel en de instormende Nino Urban knalde de bal in het doel 1-2. Er volgden enkele benauwde minuten voor Capelle. In de 55e minuut miste Luc Delmee een grote kans en in de 57e en 61e minuut waren er weer reddingen van Ard de Vries. Toch kreeg Capelle ook nog een kans, toen een voorzet van Bram van Eijk net gemist werd door Fanny Waandels. Daarna kwam Capelle weer beter voor den dag. In de 65e minuut werd een schot van Bram van Eijk tot corner verwerkt. Hij nam zelf de corner en daaruit tikte Kyle Ebecilio de stand naar 1-3. Een rustgevendevoorsprong, maar daar dacht de thuisclub anders over. In de 73e minuut weer een redding van Ard de Vries en in de 85e minuut kwam Capelle goed weg. In één aanval werd twee keer de paal geraakt. In de zes minuten durende extra tijd nog twee kansen. Bram van Eijk zag zijn schot tot corner gekeerd worden en er was ook nog een keer een fantastische redding van uitblinker Ard de Vries.

Volgende week volgt de thuiswedstrijd tegen ’s-Gravenzande tweede in de ranglijst, maar met dezelfde energie moet een overwinning weer mogelijk zijn.

Scheidsrechter Franklin Berg toonde één gele kaart aan Michael Termijn van Smitshoek.

Capelle: Ard de Vries, Marciano Pape, Jelle Pollemans, Steven Edwards, Bram van Eijk, Najim Haidary (60 Matthew Jones), Ryan Purvis (75 Merlind Lajci), Kyle Ebecilio, Ibrahima Touré, Joshua Kassels  (83 Christiaan Dabaghian), Fanny Waandels.

Smitshoek: Michael Termijn, Lucio Hollander (85 Luigi Bruins), Jochem van den Biggelaar, Jesper van Den Bosch, Ryan Koolwijk, Ilano Silva Timas, Luc Delmee, Peter Verhoeve, Nino Urban (80 Quinten van der Ent), Angelo Lopes Mendes (35 Marvin van der Made), Lorenzo Braaf.