Capelle verliest oefenwedstrijd van Jong Sparta

P C Boutenssingel 1
2902BG
CAPELLE AAN DEN IJSSEL

Hoewel de uitslag misschien anders doet vermoeden, speelde Capelle een meer dan verdienstelijke wedstrijd tegen Jong Sparta. In de eerste 20 minuten was er een overwicht met een aantal kansen. Capelle kwan dan ook verdiend op een 1-0 voorsprong door een doelpunt van Steven Edwards. Veel kon Jong Sparta daar niet tegenover stellen. De eerste echte aanval leverde een strafschop en de gelijkmaker op. Voor de rust kwam Jong Sparta nog op een 1-2 voorsprong.

Na de rust een compleet nieuw team van de bezoekers uit Rotterdam West binnen  de lijnen. Met meer agressie en snelheid in hun spel werd Capelle veel op de eigen helft terug gedrongen. Bovendien was Jong Sparta uitermate effectief in de kansen die zij kregen en liepen ze daardoor uit naar de 1-5 eindstand.