Capelle bindt ook RVVH aan zegekar

RVVH

Everton Pires Tavares
Shamir de Jesus
Gino Stolk
Gino Boers
Laurens de Witte
Patrick Lopes Martins da Veiga
Papito Merencia
Wessel Verhaar
Patrick Lopes Martins da Veiga

4e Divisie B

28 maart 2024 20:15

S. Smit

Sportpark 't Slot
P C Boutenssingel 1
2902BG
CAPELLE AAN DEN IJSSEL

Het was alweer de vijfde achtereenvolgende overwinning voor Capelle. De wedstrijd zelf was niet een wedstrijd om van te watertanden.

Verslag Hans Stofkooper

In de eerste helft waren er slechts drie momenten, waarbij de toeschouwers opveerden. In de 11e minuut kon Bram van Eijk vrij uithalen, maar zijn schot leverde slechts een corner op. Een minuut later opende Capelle de score. Fanny Waandels werd in de lucht aangespeelden zag keeper Kristijan Nikolic te ver voor zijn doel staan. Een kopbal belandde over de keeper in het doel 1-0. Capelle beheerste de wedstrijd, maar kon nauwelijks kansen scheppen. De grootste kans was er in de 37e minuut. Bij een counter kwam Capelle in een drie tegen twee situatie. Christiaan Dabaghian kwam op rechts door, maar in plaats van de bal breed te leggen op de vrijstaande Fanny Waandels schoot hij egoïstisch hoog over. RVVH werd geen ogenblik gevaarlijk in de eerste helft. Met de 1-0 stand brak dan ook de rust aan.

De tweede helft had wat meer goede momenten. In de 55e minuut schoot Joshua Kassels naast het doel. De enige kans in de wedstrijd voor RVVH kwam er in de 73eminuut. Papito Merencia knalde de bal richting de linkerbenedenhoek, maar met een katachtige reactie tikte keeper Ard de Vries de bal uit de hoek. Het was zijn enige redding, maar wel weer een cruciale. In de laatste tien minuten nog drie kansen voor Capelle. Invallers Jawad Bellahsan en Merlin Lajci zagen hun schoten beide naast het doel gaan. In de extra tijd kwam Capelle toch nog op 2-0. Het was een merkwaardig doelpunt. De keeper wilde uittrappen, maar gleed daarbij uit. Jawad Bellahsan profiteerde daarvan en schoof de bal in het lege doel.

Capelle kan zaterdag periodekampioen worden als Smitshoek thuis niet wint van RKAVV. De bijna zekere kampioen ASWH heeft namelijk zowel de eerste als tweede periode gewonnen. De tweede in de 2e periode neemt dan de periode over.

De uitstekend leidende scheidsrechter Stan Smit gaf een gele kaart aan Patrick Lopes da Vega van RVVH.

Capelle: Ard de Vries, Marciano Pape, Jelle Pollemans, Steven Edwards, Matthew Jones, Kyle Ebecilio, Ibrahima Touré, Christiaan Dabaghian (65 Jawad Bellahsan), Joshua Kassels (89 Wesley Pollemans), Bram van Eijk (76 Merlind Lajci), Fanny Waandels.

RVVH: Kristijan Nikolic, Suently Q Alberto, Leon Steketee, Everton Pires Tavares (58 Shamir de Jesus), Philip Dragon, Papito Merencia (85 Wessel Verhaar), Guyanto dos Santos, Laurens de Witte (71 Patrick Lopes da Vega), Jessie Proost, Gino Stolk (71 Gino Boers), Romano Niamut.