Capelle strijdend ten onder in bekerfinale tegen Poortugaal

sv Poortugaal

Daan van der Harst
Bradley el Idrissi
Bradley el Idissi
Gerwin Lake
Qrushinco Rosina
Samuel Hooi
Jordi Dekker
Bradley el Idrissi
Sven Breukhoven
Daan van der Harst
Jamie den Hartog

Mannen KNVB beker Amateurs finale Groep 1 Finale

9 mei 2024 14:30

T.J. Groenendijk

Sportpark Tienvoet
Tienvoet 4
3274BN
HEINENOORD

In een zinderende finale, waarin Capelle de het beste voetbal op de mat legde, werd er door persoonlijke fouten en snelle counters uiteindelijk toch verloren van Poortugaal.

Verslag Hans Stofkooper, foto's Annemiek van Dillen

De wedstrijd begon in de eerste minuut met een kans voor Poortugaal, maar Shakur Zichem schoot de bal ver naast. Daarna was Capelle het meest aan de bal en zette Poortugaal onder druk. In de 12e minuut de eerste kans, toen Kyle Ebecilio vanaf de rand van het strafschopgebied kon uithalen, maar zijn inzet ging naast. In de 18e minuut een corner voor Capelle. Bram van Eijk schoof de bal naar Lars Bosscha, die de bal perfect op het hoofd van Fanny Waandels legde, die hard inkopte en Capelle op een 1-0 voorsprong bracht.

DSC_8924_Original.jpeg

DSC_8935_Original.jpeg

Eén minuut later vergrootte Capelle zijn voorsprong. Jawad Bellahsan zette voor, Fanny Waandels kopte de bal in de voeten van Christiaan Dabaghian, die de 2-0 op het scorebord zette.

DSC_8989_Original.jpeg

Poortugaal kreeg in de 27e minuut een goede kans. Gerwin Lake schoot echter veel te zacht in. De ommekeer kwam er in de 38e minuut. Kyle Ebecilio plaatste de bal in de voeten van Poortugaal spits Bradley el Idrissi, die zijn schot hard in de linkerbovenhoek zag verdwijnen 2-1. Drie minuten later kwam Poortugaal op gelijke hoogte. Balverlies op het middenveld bracht de bal bij Samuel Hooi, die een dubbele een-twee opzette met Bradley el Idrissi. De laatste maakte zijn en Poortugaals tweede doelpunt 2-2.

I

In de extra tijd nog een kans voor Capelle. Jawad Bellahsan schoot hard in en keeper Ruben Roodnat kon de bal slechts in tweede instantie stoppen. De toch wel spectaculaire eerste helft eindigde dan ook in 2-2.

De tweede helft begon met een kans voor Capelle. Matthew Jones zette de bal voor, maar zowel Fanny Waandels als Merlind Lajci konden niet het beslissende tikje geven. De strijd ging nu wat meer gelijk op en Poortugaal kreeg diverse kansen. In de 51e minuut een prachtig schot van Bjorn Wagenaar, maar Ard de Vries tikte de bal uit de bovenhoek tot corner. Capelle was niet meer zo overheersend en het duurdetot de 64e minuut totdat er weer op het doel geschoten werd. Merlind Lajci zag zijn schot voorlangs gaan.

DSC_9222_Original.jpeg

In de 57e minuut bracht Poortugaal Qruschinko Rosina binnen de lijnen en dat had gevolgen voor Capelle. In de 82e minuut passte hij op links in de voeten van Patrick Fernand, die zijn voorzet binnengekopt zag worden opnieuw door Bradley el Idrissi 2-3. In de 87e minuut ondernam Rosina een solo, die slechts gestuit kon worden met een overtreding in de zestien. Een penalty was het gevolg en aanvoerder Sven Breukhoven voltrok het vonnis 2-4. De strijd was gestreden en Poortugaal kon zich gaan opmaken voor de bekerwinst. Er kwam in de vijfde minuut van de blessuretijd nog een kleine pleister op de wonde van Capelle. Bram van Eijk schoot een vrije trap nog tegen de touwen, wat uiteindelijk tot een 3-4 eindstand leidde.

DSC_9322_Original.jpeg

De teleurstelling bij Capelle was groot, maar de batterij moet weer snel opgeladen worden, want zaterdag staat de uitwedstrijd voor de competitie weer op het programma tegen RKAVV. Winst in de derde periode is daarbij het doel.

Scheidsrechter Thomas Groenendijk, die deze wedstrijd prima leidde, gaf gele kaarten aan Jawad Bellahsan en Jelle Pollemans van Capelle en aan Daan van der Harst van Poortugaal.

Capelle: Ard de Vries, Matthew Jones, Jelle Pollemans (84 Dennis van der Heijden), Kyle Ebecilio, Bram van Eijk, Lars Bosscha, Merlind Lajci (76 Joshua Kassels),Angelo Nascimento, Christiaan Dabaghian, Fanny Waandels, Jawad Bellahsan.

Poortugaal: Ruben Roodnat, Niels Groeneveldt, Sven Breukhoven, Shakir Zichem, Bradley el Idrissi, Patrick Fernand, Bjorn Wagenaar, Gerwin Lake (57 QrushincoRosina), Daan van der Harst (88 Jamie den Hertog), Samuel Hooi (74 Jordi Dekker), Nino Voorn.