Dik verdiende overwinning Capelle bij VVOG

Yordi Grovestein
Jeffrey Snijders
Jan Jurriƫn Hop
Gertjan Rothman (vrije trap)
Gertjan Rothman (intikker)

Mannen zaterdag, 1, 3e divisie A

20 augustus 2016 14:30

Koekoek, T.

Na een moeizame start in de eerste helft wist Capelle in de tweede helft drie keer te scoren en verdiende daarmee de eerste driepunter. Al in de derde minuut moest de voor Nick van der Ploeg ingevallen doelman Bradly van der Meer handelend optreden. Topschutter Jeremy de Graaf haalde uit, maar de Capelse doelman keerde het schot met een katachtige reactie. Ook een kopbal in de 7e minuut van Samir Merraki werd een prooi voor de doelman. Het duurde tot de 19e minuut voordat Capelle bij het doel van VVOG kwam. Jordao Pattinama kwam echter te dichtbij bij keeper Frans Koornberg, die eenvoudig redde. Capelle kwam met de schrik vrij, toen Rutger de Bos de bal te zacht terug speelde en de Graaf kon scoren, maar de spits faalde. Vijf minuten later overkwam Jamie Jaliens hetzelfde, maar ook nu miste Pernelly Biay de hem geboden kans en schoot hopeloos naast. Er waren ook nog mogelijkheden voor VVOG via Richard Gooijer en Thomas Vossebelt, maar de rust brak aan met een 0-0 stand.
Na de rust startte Capelle furieus met in de hoofdrol Bram de Bruin, die in de basis mocht starten, omdat Tim Vincken geblesseerd was. In de 47e minuut legde hij een voorzet panklaar op het hoofd van Dave van der Steen, die helaas naast kopte. Twee minuten later werd hij door Gertjan Rothman in de diepte weggestuurd en liet de Bruin de hele achterhoede van VVOG zijn hielen zien en schoof beheerst de bal in het doel 0-1. VVOG ging op jacht naar de gelijkmaker en zette Capelle onder druk. Dat resulteerde in de 52e minuut tot een vrije trap. De Graaf zette zich achter de bal en schoot over de muur, maar opnieuw redde van der Meer de situatie en tikte de bal over de lat. Naarmate de wedstrijd vorderde kreeg Capelle weer meer greep over de wedstrijd en kreeg de beste kansen. Rothman schoot een vrije trap in de 54s minuut net naast en van der Steen raakte na een mooie actie in de 65e minuut de paal. Er waren ook nog kansen voor invallers Sandin Avdic en Joey Kleijn, maar de verlossende tweede treffer kwam er in de 84en minuut. Rothman zag zijn vrije trap rechtstreeks in het doel verdwijnen 0-2. De overwinning was binnen, want VVOG geloofde er niet meer in. De kers op de taart viel in de blessuretijd. In een twee tegen één situatie legde invaller Edwin de Groot de bal breed naar Rothman, die zijn tweede en Capelles derde treffer op het scorebord zette 0-3. De uitstekend leidende scheidsrechter Tom Koekoek floot daarna af en Capelle was de trotse en verdiende winnaar.

Capelle: van der Meer, Jaliens, Karreman, Fens, Krolis, de Bos, Dogan, Rothman, de Bruin (67 Avdic), Pattinama (88 de Groot), van der Steen (65 Kleijn).

Verslag Hans Stofkooper. Foto's Fred van Erkel

Klik hier voor de beelden van VVOG

Bradley van der Meer met één van zijn reddingen

Bram de Bruin schiet de 0-1 binnen