Derde overwinning Capelle in acht dagen

Jong Almere City FC 1

sven braken
jasper waalkens
joy schoonhoven
emre bal
abdel metalsi
Assist: Burak Dogan
nicky van hilten
mitchell faerber
maarten davids

Mannen zaterdag, 1, 3e divisie A

27 augustus 2016 15:00

Schaper, D.

Derde overwinning Capelle in acht dagen.

Na de 0-3 bij VVOG en de 0-3 bij Halsteren werd vandaag ook Jong Almere City in eigen huis met 0-2 aan de zegekar gebonden.

Toch startte Almere voortvarend, want na amper 15 seconden schoot Daan Ibrahim geheel vrijstaand net over. Het eerste antwoord van Capelle kwam in de vijfde minuut, toen Burak Dogan net naast schoot. De volgende kans was voor Bram de Bruin, die van afstand zijn schot in de 20e minuut via de lat over het doel zag verdwijnen. Vier minuten later was Almere spits Sven Braken de op weg naar een doelpunt, maar Frank Karreman redde ten koste van een corner de situatie. In de 29e minuut was het weer de beurt aan de Bruin, maar keeper Roy Pistoor stopte de laag ingeschoten bal. Jean Willy Mapenga kreeg vijf minuten later de mooiste kans voor Almere. Op rechts doorbrekend eindigde zijn schot echter in het zijnet. Rutger de Bos kon in het laatste deel van de eerste helft Capelle op voorsprong zetten. Eerst schoot hij de bal over en in de 40e minuut ging hij alleen op het doel af. Zijn lob verdween over de keeper maar ook net naast de verkeerde kant van de paal. Zo brak de rust met een 0-0 stand aan. Na de rust kreeg Almere nog maar één kans. Dyllan Lanser zag zijn uithaal in de 50e minuut via de lat over het doel verdwijnen. Verder was het alleen maar Capelle dat op weg was naar het openingsdoelpunt. In de 55e minuut legde Jordao Pattinama de bal breed op de Bruin, die te hoog mikte. Toen echter Dogan in de 64e minuut een magistrale dieptepass afleverde op de Bruin rondde het jeugdig talent voortreffelijk af 0-1. Tien minuten later was het opnieuw raak. De Bos brak uit en nu trof zijn lob wel doel 0-2. De score had nog hoger kunnen worden, maar Kai Fens zag zijn inzet met veel geluk tot corner verwerkt worden en in de blessuretijd was Joey Klein nog dichtbij een doelpunt. Al met al was de overwinning dik verdiend. Acht doelpunten voor en nul doelpunten tegen in de laatste drie wedstrijden is een mooie uitgangspositie voor de toekomst, die aanstaande zaterdag voortgezet wordt met de thuiswedstrijd tegen Huizen. Scheidsrechter Daan Schaker, die prima leidde gaf gele kaarten aan Maarten Davids van Almere en een Rutger de Bos van Capelle.

Capelle: van der Meer, Jaliens, Karreman, Fens, Krolis (70 Letterie), Dogan, de Bos, Rothman, Pattinama, de Bruin (89 Avdic), van der Steen (84 Kleijn).

Verslag Hans Stofkooper

Capelle viert de 0-1 van Bram de Bruin