Teleurstellend gelijkspel Capelle tegen Huizen

3 september 2016 14:30

Annegarn, B.R.

Teleurstellend gelijkspel Capelle tegen Huizen

Na de goede resultaten van de afgelopen weken kon Capelle de overwinningenreeks niet voorzetten mede omdat teveel spelers hun niveau niet haalden.

In de eerste helft was geen van beide ploegen in staat om het spel naar zich toe te trekken en werd er ook aan beide kanten veel onnodig balverlies geleden. Grote kansen waren dan ook zeldzaam. De eerste kans kreeg Capelle in de 6e minuut na een vrije trap van Gertjan Rothman, die door Dave van der Steen naast gekopt werd. Vijf minuten later verscheen voor Huizen Denny van Loen vrij voor het doel, maar zijn schot werd een gemakkelijke prooi voor keeper Bradly van der Meer. In de minuut daarop werd een corner van Rothman vlak voor de doellijn door iedereen gemist. Daarna was het weer de beurt aan Huizen. Zakaria el Biyar brak op rechts door, maar zijn schot verdween in het zijnet. Huizen was het dichtst bij een doelpunt in de 34e minuut, toen Siemen Eijkemans de bal hard onder de lat schoot, maar van der Meer tikte de bal over de lat. Het laatste wapenfeit voor de rust was een kopbal, die door van der Steen in de handen van de keeper werd gekopt. De rust brak dan ook aan met een 0-0 stand.

Na de rust kwam Huizen sterk uit de startblokken. In de 46e minuut schoot Eijkemans de bal voorbij de Capelle keeper, maar Kai Fens redde op de doellijn. Nauwelijks bekomen van de schrik moest van der Meer met een fabelachtige redding van Loen van een doelpunt afhouden. Daarna probeerden zowel Capelle als Huizen het doel te vinden, maar het bleef vooralsnog bij pogingen. Vrije trappen van Rothman en Burak Dogan gingen naast en over. Bij Huizen was el Biyar het gevaarlijkst, maar ook hij wist niet te scoren. De laatste vijf minuten waren voor Capelle. Een hoog weggetrapte bal van Fens verdween bijna onder de lat, maar keeper Johan Verkerk tikte de bal over de lat. Invaller Joey Klein leek vlak voor tijd nog te scoren, maar zijn inzet ging via de keeper en de paal naast het doel. Een overwinning van Capelle zou ook iets teveel van het goede zijn geweest. Het bleef uiteindelijk 0-0. Het meest positieve voor Capelle was, dat opnieuw de nul werd gehouden. In vier competitie en één bekerwedstrijd incasseerde Capelle slechts één doelpunt.

Het arbitrale trio onder leiding van Bas Annegarn kweet zich prima van zijn taak. Wel gaf de scheidsrechter gele kaarten aan Jaliens van Capelle en Papamelodias van Huizen.

Capelle: van der Meer, Jaliens, Fens, Karreman, Krolis, Dogan, de Bos, Rothman, de Bruin (57 Avdic), Pattinama (78 Vincken), van der Steen (57 Kleijn).

Verslag Hans Stoofkoper. Foto's Fred van Erkel.

Rutger de Bos

Burak Dogan