Kansloze nederlaag Capelle tegen Scheveningen

Scheveningen 1

samir el moussaoui (kopbal)
rensy barradas (schot)
marvin nieuwlaat
john blok
marvin nieuwlaat
mehmet aldogan
michael scholten
esin gula
mehmet aldogan
rensy barradas
barry rog
mitchel de vlugt

Mannen zaterdag, 1, 3e divisie A

10 september 2016 14:30

Burg, P.N. van der

Er zijn van die dagen, dat een team collectief beneden zijn mogelijkheden speelt. Vandaag gebeurde dat met Capelle mede doordat Scheveningen zeker de eerste helft de wedstrijd naar zijn hand zette.

In de warming up moest Bram de Bruin afhaken en Quincy Oosterom nam zijn plaats in. Scheveningen kwam heel dwingend uit de startblokken en in de 2e minuut kreeg Rensy Barradas al een grote kans. Vijf minuten later kon Levi Schwiebbe de thuisclub op voorsprong zetten, maar zijn schot ging ook naast het doel. In de 16e minuut werd Marvin Nieuwlaat diep aangespeeld, maar keeper Bradly van der Meer redde Capelle van een achterstand. Die kwam er één minuut later toch. Een corner van diezelfde Schwiebbe werd door Samir el Moussaoui, die geheel vrijstond bij de tweede paal feilloos ingekopt 1-0. Capelle kreeg twee minuten later de enige echte kans van de hele wedstrijd om te scoren. Na een mooie combinatie legde Gertjan Rothman de bal diep voor de voeten van Oosterom, die van dichtbij keeper Jesper Leerdam niet kon verschalken. Scheveningen was de baas op het middenveld en Capelle kon daardoor verdeer geen aanvallende initiatieven ontplooien. Bij balverlies in de 31e minuut maakte Capelle een overtreding. Scheidsrechter Paul van der Burg paste de voordeelregel toe en vanaf de middellijn ging Barradas er met de bal vandoor. Hij ondervond nauwelijks tegenstand en schoof de bal tenslotte in het doel 2-0. Met deze stand brak ook de rust aan.

De tweede helft had op een paar momenten na schriftelijk afgedaan kunnen worden. Capelle kreeg meer invloed op het spel, maar kon geen kansen creëren en Scheveningen hoefde niet zo nodig meer. De spannende momenten waren daardoor schaars. Aan Capelse kant was alleen een vrije trap van Rothman nog noemenswaardig, maar zijn schot ging net over. Bij Scheveningen was er nog een poging van Nieuwlaat met een te zachte kopbal en Barradas mikte nog een keer vrijstaand naast het doel. Daardoor werd de ruststand ook de eindstand 2-0.

Conclusie is, dat trainer Winand van Loon zich tijdens de training van de komende week zal moeten concentreren op creativiteit en doelgerichtheid, want daar ontbrak het vanmiddag erg aan.
Er waren gele kaarten voor Fens, Krolis en Dogan van Capelle en voor Nieuwlaat, de Vlugt en Aldogan van Scheveningen. Ook werd trainer John Blok van Scheveningen achter de lijn gestuurd, omdat hij protesterend het veld inliep.

Capelle: van der Meer, Jaliens, Karreman, Fens, Krolis, Dogan, de Bos, Rothman, Oosterom (65 Avdic), Vincken (73 Pattinama), van der Steen (31 Kleijn).

Verslag Hans Stofkooper, foto's Fred van Erkel. Klik hier voor alle foto's.

Dave van der Steen in actie voor hij geblesseerd uitviel.

Winand van Loon geeft zijn aanwijzingen

Burak Dogan