Zwaar bevochten overwinning Capelle bij ONS Sneek

Mannen zaterdag, 1, 3e divisie A

24 september 2016 15:00

Berben, C.J.L.P.

Na een achterstand in de rust, draaide Capelle in drie minuten de wedstrijd om en ging met een 1-2 overwinning van het veld.

De eerste kans was er voor de thuisclub. Fabian Stevens zag in de 3e minuut zijn schot echter over het doel gaan. Capelle was dichtbij het openen van de score, maar na een corner haalde Danny Kampstra de bal van de doellijn. In de 18e minuut werd Tim Vincken op de rand van de zestien gevloerd door Klaas de Vries. Scheidsrechter Stijn Berben wees naar de stip en Gertjan Rothman mocht het vonnis voltrekken. Keeper Volken Huisman stopte ze te zwakke inzet, maar de bal kwam voor de voeten van Burak Dogan, die ook zijn inzet gekeerd zag door de de keeper. Daarna kregen beide ploegen nog kansen om de score te openen. Voor ONS waren dat Yume Ramos en Remco van Eeken en voor Capelle was Frank Karreman na een corner nog dichtbij het openingsdoelpunt. Maar voor Capelle stopte keeper Bradly van der Meer de ingeschoten ballen. Vlak voor rust was het dan toch raak voor de thuisclub. Bij een corner stond de hele achterhoede te kijken hoe aanvoerder Ale de Boer vrij kon inkoppen 1-0.

Na de rust stopte van der Meer in de 53e minuut een inzet van Ramos, maar daarna sloeg Capelle toe. In de 57e minuut speelde Tim Vincken zich in de zestien vrij en zijn schuiver verdween door de benen van keeper Huisman in het net 1-1. Nauwelijks drie minuten later ging de keeper weer in de fout bij een schot van Bram de Bruin en Capelle leidde met 1-2. Met nog een half uur te gaan ging ONS op jacht naar de gelijkmaker, waarbij de Bruin de bal van de lijn moest halen. Ook invaller Patrick Amels schoot net over. In de 78e minuut had Joey Klein de wedstrijd kunnen beslissen. Alleen voor de ver voor zijn schot doel staande keeper mislukte zijn lob totaal. ONS bleef met hoge ballen gevaar stichten, maar Curty Gonzales en Yume Ramos kregen de gelijkmaker niet op het scorebord. De grootste kansen waren er in de extra tijd nog voor Burak Dogan en Olaf van der Sande, maar het bleef uiteindelijk 1-2.

Er waren gele kaarten voor de Vries, van Eeken, Gonzales en Zimmerman van ONS en voor Letterie en Kousemaker van Capelle.

Capelle: van der Meer, Jaliens, Karreman, Fens, Letterie, Dogan, de Bos (46 Avdic), Rothman, de Bruin (70 Kousemaker), Vincken, Kleijn (83 van der Sande).

Verslag: Hans Stofkooper. De beelden van deze wedstrijd zijn te zien bij Capelle TV (via menu Vereniging, Capelle TV; bron ONS TV website ONS Boso Sneek)