Capelle verliest van koploper FC Lisse 1-3

Niels Buijs
Roel de Goede
Boyd Stevens
Martin van Eeuwijk (penalty)
Robert van Boxtel
Justin Valk

Mannen zaterdag, 1, 3e divisie A

1 oktober 2016 14:30

Ritmeester, M.

Capelle heeft de wedstrijd tegen koploper FC Lisse met 1-3 verloren. De gasten, die in vorige seizoenen vaak moeilijk op gang kwamen, kenden een goede start van de competitie. In die zin was Capelle gewaarschuwd. De thuisploeg begon goed aan wedstrijd met een 1-0 voorsprong na 7 minuten spelen als resultaat. Kai Fens kopte een corner keihard binnen. Daarna kwam FC Lisse steeds beter in de wedstrijd en kwam de Capelle verdediging meer en meer onder druk te staan. FC Lisse was ook feller in de duels waardoor bij Capelle veel tweede ballen verloren gingen en de ploeg niet goed aan opbouwen toekwam. FC Lisse boog nog in de eerste helft de achterstand om naar een 1-2 voorsprong, tevens de ruststand. In de tweede helft bleef het lange tijd een wedstrijd omdat het verschil maar één doelpunt was. Capelle ging op zoek naar de gelijkmaker, maar echt gevaarlijk werd de ploeg niet. De beslissing viel zo'n 10 minuten voor tijd toen FC Lisse een toegekend strafschop benutte.