Capelle doet zich tekort tegen Jong Volendam

Mannen zaterdag, 1, 3e divisie A

8 oktober 2016 14:30

Winkel, T.R.

Kansen kreeg Capelle genoeg om een punt mee te nemen uit Volendam, maar faalde in de afwerking.

In de eerste dertig minuten van de wedstrijd voerde Jong Volendam de boventoon. Al in de 2e minuut kreeg Kay Tejan een grote kans, maar hij schoot over. Vijf minuten later keerde Bradly van der Meer een inzet van Enzo Stroo. In de 13e minuut kwam Joey Veerman in kansrijke positie. Zijn schot werd gekeerd door van der Meer, maar de rebound werd door Stroo in een doelpunt omgezet 1-0. In de 15e minuut de eerste kans voor Capelle. Frank Karrreman zag zijn kopbal over de lat getikt worden door keeper Mitchel Michaelis. De ommekeer kwam er in de 34e minuut. Tim Vincken werd weggestuurd in de diepte en in het strafschopgebied onderuit gehaald door de keeper. Scheidsrechter Thom Winkel wees naar de stip en JordaoPattinama voltrok het vonnis 1-1. Jong Volendam raakte door dit doelpunt van streek en Capelle kreeg in de 41e minut de ultieme kans om op voorsprong te komen. Bram de Bruin ging alleen op de keeper af en zag Pattinama meelopen. De Bruin legde de bal af, maar Pattinama schoot tegen de keeper op. Daarna kreeg de Bruin de bal weer voor zijn voeten, maar ook hij miste deze 100% kans.

Na de rust was het weer de beurt aan de thuisclub. Een vlammend schot van Rodney Smorenberg werd door van der Meer uit de bovenhoek getikt. In de 52e minuut pikte invaller Roy Tol de bal op bij de middellijn en liep door tot de achterlijn. Zijn voorzet werd onberispelijk ingetikt door Stroo 2-1. Diezelfde speler miste even later het doel op een haar. In de 57eminuut speelde Pattinama zich vrij in het strafschopgebied. Zijn schot spatte uiteen op de lat; de terug springende bal werd door de Bruin naast geschoten. De volgende kans op de gelijkmaker kwam er in de 66e minuut. Vincken zette voor en Burak Dogan zag zijn schot gestopt worden door de keeper. Ook Jong Volendam raakte nog de keer de lat bij een vrije trap van uitblinker Veerman. Het laatste deel van de wedstrijd speelde Capelle met 10 man door de 2e gele kaart voor Rutger de Bos. Beide ploegen kregen nog mogelijkheden, maar in de stand kwam geen wijziging meer.

Er waren gele kaarten voor Michaelis, Smorenberg en Meholi van Jong Volendam en 2x geel dus rood voor de Bos van Capelle.

Capelle: van der Meer, Jaliens, Karreman, Fens, Krolis, Dogan (72 Avdic), de Bos, Rothman, de Bruin, Pattinama( 72 van der Sande).

Verslag Hans Stofkooper, foto's Fred van Erkel. Klik hier voor alle foto's.

Jordao Pattinama schiet de 1-1 binnen

Dwight Krolis en Burak Dogan