Opnieuw thuisnederlaag Capelle tegen DVS ‘33

Mannen zaterdag, 1, 3e divisie A

15 oktober 2016 14:30

Roeleveld, M.A.

In de vijf thuiswedstrijden van dit seizoen behaalde Capelle slechts twee punten. De eerste twee wedstrijden werden nog gelijkgespeeld, maar daarna volgden drie nederlagen.

Ook vandaag tegen DVS ’33 uit Ermelo mocht het weer niet lukken. In het eerste kwartier kreeg Capelle nog wel twee mogelijkheden. In de 14e minuut werd Tim Vincken in de diepte weggestuurd, maar hij speelde de bal net iets te ver voor zich uit, waardoor keeper Paul Eppink kon ingrijpen. Twee minuten later schoot Jordao Pattinama te zacht op het doel. Dat bleven wat Capelle betreft de enige wapenfeiten van de eerste helft. DVS ’33 daarentegen nam het initiatief over en kreeg diverse kansen de score te openen. Schoten van Kay Velda, Joran van Santen en Basil Camara gingen echter net naast het doel. In de 30e minuut was Camara nog het dichtst bij een doelpunt, maar zijn schot raakte de bovenkant van de lat. Het laatste schot kwam nog van de voet van Roald de Vries, die zijn inzet gekeerd zag door keeper Bradly van der Meer. De rust brak dan ook aan met een 0-0 stand.

Na de rust was de eerste kans weer voor Capelle. Een schuiver van Pattinama werd in de 58e minuut door Eppink nog net tot corner verwerkt. Helaas bleek dat opnieuw de enige kans voor Capelle in de tweede helft. Even later raakte Joran Pot voor DVS’33 opnieuw de lat. In de daarop volgende periode excelleerde keeper van der Meer met een aantal spectaculaire reddingen. In de 68e minuut keerde hij een schot van de alleen op hem afkomende Maurice de Ruiter en in de 71e minuut moest hij zelfs twee keer zijn kunnen tonen, toen achtereenvolgens Velda en de Ruiter van dichtbij dreigden te scoren. Het onvermijdelijke doelpunt viel toch in de 75e minuut. Op de linkerflank kreeg de Ruiter alle vrijheid om een doelpunt te maken, maar hij zag, dat de invaller Benjamin Roemeon er beter voor stond. Roemeon kon van dichtbij de bezoekers op een terechte 0-1 voorsprong zetten. Met twee aanvallende wissels probeerde Capelle nog wel een gelijkspel uit het vuur te slepen, maar het ontbrak de thuisclub aan de nodige stootkracht. Een terechte nederlaag was tenslotte de uitkomst.

Na tien wedstrijden heeft Capelle slechts twaalf doelpunten gemaakt en dat is om wedstrijden te kunnen winnen veel te weinig. Op deze manier zakt de ploeg steeds verder weg op de ranglijst en dat is Capelle onwaardig. Over veertien dagen volgt de uitwedstrijd tegen Quick Boys en het is te hopen, dat Capelle na drie achtereenvolgende nederlagen het zoet van een overwinning weer zal mogen smaken.

Er waren gele kaarten voor Fens, de Bruin en Pattinama van Capelle en voor Velda van DVS.

Capelle: van der Meer, Jaliens, Karreman, Fens, Krolis, Dogan, Rothman, Avdic, de Bruin (80 van der Sande), Vincken (80 Kleijn), Pattinama.

Verslag Hans Stofkooper.