Doelpuntloos gelijkspel Quick Boys-Capelle

Mannen zaterdag, 1, 3e divisie A

29 oktober 2016 15:00

Kloet, M.J.

Opnieuw slaagde Capelle er niet in om te scoren, maar ook Quick Boys lukte dat niet, zodat er toch nog één punt werd meegenomen naar Capelle.

Quick Boys beheerste het eerste half uur van de wedstrijd en Capelle moest ver terug in de verdediging om de aanvallen van de thuisclub te pareren. Het eerste gevaar ontstond er in de 12e minuut, toen Jaap van der Plas net naast schoot. Zes minuten later spurtte Philippe den Hartog op rechts naar de achterlijn. Zijn voorzet werd door Jerghinio Sahadewesing net over de lat geschoten. In de 28e minuut knalde Max Steen de bal op de paal. Daarna begon Capelle langzaam wat beter in de wedstrijd te komen en dat leverde bijna succes op. In de 38e minuut mocht Wilmer Kousemaker een vrije trap nemen. Buiten bereik van keeper Raymon Kuipers ging de bal via de paal over de achterlijn. Nauwelijks één minuut later moest Kuipers een schot van Burak Dogan uit zijn doel tikken. In de laatste vijf minuten van de eerste helft schoot Steen nog een bal hoog over en werd een schot van Joey Kleijn nog door de Quick Boys keeper gestopt.

Na de rust was Quick Boys weer de bovenliggende ploeg. Na slordig balverlies van Gertjan Rothman kreeg Kenneth Misa-Danso een grote kans de score te openen, maar zijn schot ging net naast. Toen in de 63e minuut Henry Opoku zijn kans waagde, stond Bradly van der Meer een treffer in de weg. Even later werd een kopbal van Anthony Bentem van de lijn gehaald. Capelle kwam nauwelijks aan aanvallen toe en Quick Boys gooide er in de laatste tien minuten nog een extra offensief uit. Met kunst en vliegwerk en het goede optreden van keeper van der Meer kon uiteindelijk de nul worden gehouden. Na het laatste fluitsignaal verliet Capelle met meer tevredenheid het veld. Wel werd opnieuw duidelijk, dat scoren dit seizoen een probleem is voor Capelle. In elf wedstrijden werd slechts twaalf keer gescoord en dat is te weinig om hoger op de ranglijst te eindigen. Volgende week tegen Jong Groningen is de volgende mogelijkheid voor Capelle om de eerste thuisoverwinning te halen.

De uitstekend leidende scheidsrechter Menno Kloet gaf gele kaarten aan Groot van Quick Boys en aan Rothman van Capelle.

Capelle: van der Meer, Jaliens, Karreman, Fens, Letterie, Dogan, Rothman, Avdic, de Bruin (31 Kousemaker), Kleijn (76 van der Made), Pattinama (71 Vincken).

Verslag Hans Stofkooper. Beelden van deze wedstrijd zijn te zien bij Capelle TV (via het menu tabblad Vereniging)