Teleurstellende nederlaag Capelle

5 november 2016 14:30

Pol, P. van der

.

Opnieuw is Capelle er niet in geslaagd om de eerste thuisoverwinning dit seizoen te behalen. Tegen Jong FC Groningen ging de thuisclub met 0-2 ten onder.

Het werd voor Capelle een dramatisch slechte wedstrijd. Al na zeven minuten keek het tegen een achterstand aan. Bij een te zachte terugspeelbal van Kai Fens kreeg Gijs Jasper tot twee keer toe de kans de score te openen. Beide keren lag keeper Bradly van der Meer in de weg, maar bij de tweede rebound schoot Jesper Drost de bal toch tegen de touwen 0-1. Groningen was een kwartier later dichtbij een tweede doelpunt, toen Jasper hard inschoot, maar van der Meer redde ten koste van een corner. Capelle zette daar aanvallend niets tegenover en keeper Stefan van der Lei had de eerste helft een vrije middag. Jong Groningen maakte te weinig gebruik van de hen geboden ruimte en zo brak de rust aan met de achterstand voor Capelle.

Na de rust was het in de 49e minuut Sandin Avdic, die van der Lei met een schot vvor het eerst in actie liet komen. Daarna waren de kansen weer voor de bezoekers. In de 50e minuut werd een inzet van Drost door de Capelle keeper tot corner verwerkt en in de 71e minuut herhaalde deze situatie zich. In de 78e minuut werd het pleit voor Capelle beslecht. Het was opnieuw Jesper Drost, die het vonnis voltrok door vrijstaand de bal in de bovenhoek te krullen 0-2. In de laatste tien minuten probeerde Capelle nog wat terug te doen, maar schoten van Marvin van der Made en Bram de Bruin brachten geen verandering meer in het eindresultaat.

Bij Capelle ontbrak het vanmiddag aan het heilige vuur om kost wat kost te winnen. Al weken worstelt de ploeg met de nodige creativiteit en de daaruit voortvloeiende doeltreffendheid. Slechts 12 doelpunten in 12 wedstrijden werden er geproduceerd en dat is te weinig om hoog op de ranglijst te staan. Met twee uitwedstrijden tegen mede laagvliegers Stedoco en Rijnvogels voor de boeg is het alarmfase 1 bij Capelle. Er moet weer een keer gewonnen worden om het zelfvertrouwen te hervinden. Voor trainer Winand van Loon en zijn staf de taak om Capelle daarvoor klaar te stomen. De prima leidende scheidsrechter Pieter van der Pol gaf een gele kaart aan Burak Dogan van Capelle en Stefan van der Lei van Jong FC Groningen.

Capelle: van der Meer, Jaliens, Karreman, Fens, de Bruin, Dogan (65 de Bos), Kousemaker (78 van der Sande), Rothman, Avdic, Pattinama (58 Vincken), van der Made.

Verslag: Hans Stofkooper, foto's Fred van Erkel (klik hier voor alle foto's).