Eindelijk weer overwinning Capelle

Peter Messemaker
Niels van Veen
Teun Guijt
Pieter van der Breggen (schot)
Bright Ampong - Zweistra
Jaap van Duijn
Rob Zandbergen
Ugur Kaya
Pieter van der Breggen
Pieter van der Breggen
Jop Verhagen

Mannen zaterdag, 1, 3e divisie A

19 november 2016 14:30

Vries, J.J.M.

De laatste overwinning werd behaald op 24 september en het laatste doelpunt werd bij het begin van de wedstrijd 415 minuten geleden gescoord. Vandaag echter werden beide feiten achterhaald. Wel speelde Capelle 80 minuten met een man meer.

In de 9e minuut was het al raak voor Capelle. Na een corner was het uiteindelijk Kai Fens, die de bal in het vijandelijke doel schoot 0-1. Rijnvogels antwoordde meteen via Niels van Veen, die echter keeper Bradly van der Meer op zijn weg vond. In de 10e minuut ontstond enige opschudding. Keeper Peter Messemaker maakte een trappende beweging naar Wilmer Kousemaker. Scheidsrechter Jerome de Vries had het niet gezien, maar op aanwijzing van zijn assistente Franka Overtoom kwam uiteindelijk de rode kaart tevoorschijn. Capelle kon echter niet echt profiteren van deze situatie en Rijnvogels had pech, toen een vlammend schot van Romano van der Stoep in de 32e minuut tegen de lat uiteen spatte. Toch kwamen er goede kansen voor Capelle. Invaller keeper Teun Guijt onderscheidde zich daarbij. Hij keerde eerst een schot van Olaf van der Sande en ook een inzet van Marvin van der Made wist hij uit zijn doel te houden. In de laatste vijf minuten voor de rust kreeg van der Made een 100% kans de voorsprong te vergroten, maar van dichtbij schoot hij naast. In de daarop volgende aanval van Rijnvogels werd de stand gelijk getrokken. Het was aanvoerder Pieter van der Breggen, die het vonnis voltrok 1-1. Het had zelfs nog erger kunnen verlopen voor Capelle, want in de 45e minuut verscheen na een foute breedtepass van der Stoep alleen voor het doel, maar zoals zo vaak was keeper van der Meer de reddende engel, zodat de rust met de gelijke stand aanbrak.

Na de rust was het meeste balbezit voor Capelle, maar aanvankelijk was het opnieuw moeilijk om van de man meer situatie te profiteren. In de 56e minuut was van der Sande dichtbij een doelpunt, maar zijn schot ging voorlangs. Drie minuten later kwam Capelle dan eindelijk op voorsprong. Een diepe bal op rechts werd door Tim Vincken voorgezet en van der Sande voor zijn bewaker komend rondde feilloos af 1-2. Rijnvogels probeerde uit alle macht nog de gelijkmaker te forceren, maar alleen een kopbal van topscorer Arno Dijkstra stichtte nog enig gevaar. Capelle kon een derde doelpunt, wat de wedstrijd in het slot zou gooien ook niet maken. Mede door weer goede reddingen van doelman Guijt op inzetten van Bram de Bruin kwam het einde met de voordelige stand voor Capelle.
Vergeleken met de laatste wedstrijden waren er vandaag wel diverse kansen om te scoren en met deze wetenschap kan de wedstrijd van volgende week tegen ASWH met veel vertrouwen tegemoet gezien worden.

Er waren gele kaarten voor Ampong, van der Breggen en van Duijn van Rijnvogels en voor Rothman van Capelle. Rood was er voor Messemaker van Rijnvogels.

Capelle: Van der Meer, Jaliens, Karreman, Fens (54 de Bos), de Bruin, Kousemaker, Rothman, Avdic, van der Sande, Van der Made (46 Krolis), Vincken (90 +3 Dogan).

Verslag: Hans Stofkooper. Zie voor de beelden van RTV West bij Capelle TV