Onnodig verlies gehavend Capelle

Mannen zaterdag, 1, 3e divisie A

3 december 2016 14:30

Laan, J.W.M. van der

Vorige week raakte Frank Karreman geblesseerd en de andere centrale verdediger Kai Fens haakte af in de warming-up. Bovendien kon ook Gertjan Rothman niet in de basis starten.

Met een geïmproviseerde achterhoede startte Capelle de wedstrijd moeizaam. In de 2e minuut al kopte Quincy Oostrom bijna in eigen doel. Toch kreeg Capelle in de 8e minuut de kans de score te openen. Marvin van der Made schoot van dichtbij hoog over. Daarna was het initiatief aan Harkemase Boys. Een corner van spelmaker Oebele Schokker werd door iedereen gemist, maar de thuisclub bleef gevaarlijker. In de 25e minuut kopte Robert Stelpstra de bal nog net naast, maar één minuut later trof dezelfde speler wel het doel met een rake kopbal 1-0. Na een half uur begon Capelle wat meer op de helft van de thuisclub te acteren. In de 36e minuut leidde dat bijna tot de gelijkmaker. Marvin van der Made draaide zich vrij en zijn schot werd met een katachtige reactie door keeper Erick Jansema tot corner verwerkt. Voor de rust veranderde de score verder niet meer.

De eerste kans na de rust was voor Harkemase Boys, toen Henny Bouius net naast schoot. In de 56e minuut was Capelle dichtbij de gelijkmaker, maar Bram de Bruin zag zijn schot via een verdediger naast het doel verdwijnen. Nadat een voorzet door Jorco van Hezel ternauwernood gemist werd, knalde in de 73e minuut Oostrom de bal net naast het doel. Toch kwam Capelle twee minuten later verdiend op gelijke hoogte. Een sublieme actie van de ingevallen Jordao Pattinama bekroonde hij met een schuiver in de benedenhoek 1-1. Capelle leek de wedstrijd in handen te hebben, maar kreeg in de 80e minuut de deksel op de neus. Schokker nam een vrije trap en terwijl de hele achterhoede apathisch toekeek, kopte Bouius van dichtbij Harkemase Boys op voorsprong 2-1. Capelle stroopte vervolgens de mouwen op en ging volop in de aanval. Er ontstonden enkele hachelijke situaties voor het doel, maar gescoord werd er niet meer.

Door deze nederlaag zakte Capelle naar de 17e plaats. Een degradatieplaats, waar aan het begin van het seizoen nooit aan gedacht werd. Het is alarmfase 1 en in de laatste twee wedstrijden voor de winterstop tegen Rijnburgse Boys en Odin ’59 moeten er absoluut punten gehaald worden.

De 21-jarige scheidsrechter Jannick van der Laan gaf gele kaarten aan de Groot, Hardijk en Renken allen van Harkemase Boys.

Capelle: van der Meer, Jaliens, Dams, Oostrom (81 Fens), Krolis, Avdic, Kousemaker, de Bruin (81 Rothman), van der Sande (59 Pattinama), Vincken, van der Made.

Verslag: Hans Stofkooper