Thuismalaise Capelle duurt voort.

Rijnsburgse Boys 1

Jorn van Lunteren
Jorn van Lunteren (schot)
Jordy Strooker
Masies Artien (kopbal)
Joël Tillema (schot)
Jeffrey Jongeneelen (schot)
Max Hudepohl
Joost Leonard
Jorn van Lunteren
Resham Sardar
Jeffrey Jongeneelen
Martijn Tjon-A-Njoek

Mannen zaterdag, 1, 3e divisie A

10 december 2016 14:00

Roeleveld, M.A.

In de eerste helft van de competitie speelde Capelle acht keer thuis en haalde daarin slechts twee schamele punten. Ook vandaag tegen Rijnsburgse Boys werd het een nederlaag.

Capelle startte vanmiddag goed en in de 3e minuut kopte Marvin van der Made de bal naast het doel. Drie minuten later nam Capelle de leiding. Een schot van Olaf van der Sande werd door keeper Richard Nieuwkoop los gelaten en uiteindelijk schoof van der Made de bal over de doellijn 1-0. Rijnsburgse Boys was in het eerste half uur de onderliggende ploeg, hoewel Jeffrey Jongeneelen twee keer mocht aanleggen. Eerst stopte keeper Bradly van der Meer de inzet en de tweede poging ging naast het doel. Tot de 35e minuut was Capelle op weg naar een tweede doelpunt, maar pogingen van Tim Vincken, Bram de Bruin en Quincy Oosterom hadden geen succes. De laatste tien minuten van de eerste helft kreeg Rijnsburgse Boys de overhand. Een pegel van Jordy Strooker werd door Kai Fens tot corner gebombardeerd, maar in de 42e minuut kwam toch de gelijkmaker op het scorebord. Na een scrimmage in het strafschopgebied kreeg Jorn van Lunteren de bal ineens voor de voeten en van dichtbij mist hij het doel niet 1-1. Met deze stand brak de rust aan.

Na de rust namen de bezoekers onmiddellijk het initiatief. Joël Tillema was twee keer dichtbij een treffer, maar het was uitstel van executie. In de 48e minuut nam Donny Verdam een corner, die bij de eerste paal ingekopt werd door Masies Artien 1-2. Capelle antwoordde in de 59e minuut met een vrije trap van Gertjan Rothman, maar zijn vrije trap werd door Nieuwkoop gestopt. Het bleek het enige wapenfeit van Capelle in de tweede helft. In de 63e minuut schoot van Lunteren hard tegen de paal en de rebound van Jongeneelen werd nog net geblokt. Een kwartier voor tijd besliste Rijnsburgse Boys in feite de wedstrijd. Een schitterende pass van Max Hudepohl werd door Tillema afgerond 1-3. Twee minuten later kon Hudepohl scoren, maar keeper van der Meer redde Capelle. Het werd nog erger voor de thuisclub, want in de 85e minuut kwam Jongeneelen vrij op de rechterflank. Zijn schot ging via de binnenkant van de paal alsnog in het doel 1-4.

Door dit resultaat werkt Capelle zich steeds verder in de nesten en een zeventiende plaats op de ranglijst ligt ver achter op de doelstelling van dit seizoen. De negatieve spiraal doorbreken is een zware opgave voor trainer Winand van Loon en zijn staf. Volgende week is de uitwedstrijd tegen Odin ’59 een begin van de tweede helft van de competitie, waarin beter gepresteerd moet worden om uit de onderste regionen weg te komen.

Scheidsrechter Maecel Roeleveld gaf een gele kaart aan Strooker en van Lunteren van Rijnsburgse Boys.

Capelle: van der Meer, Dams (78 Kousemaker), Rothman, Fens, Jaliens, van der Sande, Oosterom, Avdic (63 van der Steen), de Bruin, van der Made (63 Pattinama), Vincken. Rijnsburgse Boys: van Nieuwkoop, Ossevoort, Verlaan, Artien, Gielisse, Strooker, Verdam, Tillema, van Lunteren (88 Sardar), Hudepohl (88 Tjon-A-Njoek), Jongeneelen (88 Leonard).

Verslag Hans Stofkooper