Capelle met overwinnimg de winterstop in

ODIN 59 1

Erik Lensen
Sandin Avdic (intikker)
Jeffrey Klijbroek
Nick Burger
Cerilio Cijntje
Nigel Hardenverg
Stefan van Dijk

Mannen zaterdag, 1, 3e divisie A

17 december 2016 14:30

Smit, N.B.

Tegen mede degradatiekandidaat Odin ’59 behaalde Capelle in Heemskerk een noodzakelijke en verdiende 0-3 zege.

Het eerste kwartier tastten beide ploegen elkaar af en de eerste mogelijkheid kreeg de thuisploeg, toen spits Eelke de Graaf van dichtbij te zacht inkopte. Daarna kreeg Capelle twee enorme kansen om de score te openen. Na een pass van Quincy Oosterom stevende Olaf van der Sande alleen op het doel af, maar op het beslissende moment greep de achterhoede van Odin in. Nauwelijks één minuut later was het de beurt aan Tim Vincken om alleen voor keeper Barry van Dijk te verschijnen, maar de doelman redde met zijn linkerbeen. Odin dat met vele invallers speelde, deed via de Graaf voor de rust nog een poging de score te openen, maar zijn kopbal ging over het doel. Capelle opende in de 30e minuut wel de score. Oosterom mocht op links een vrije trap nemen. Hij krulde de bal voor het doel en het leek of niemand de bal had aangeraakt voor hij tegen de touwen verdween. Bij navraag bleek dat Sandin Avdic de bal nog het laatste tikje had gegeven 0-1. De enige kans, die er voor de rust nog kwam, was opnieuw voor Capelle, maar het schot van Oosterom was te zacht.

Na de rust ging Odin op jacht naar de gelijkmaker en daardoor kwam Capelle aanvankelijk niet tot aanvallen toe. In de 55e minuut was er opnieuw een kopbal van de Graaf en drie minuten later was er een schot van Nigel Hardenberg, maar beide pogingen waren krachteloos. Het duurde tot de 78e minuut, voordat er weer sprake was van een doelpoging en weer was het de Graaf, die na een vrije trap van aanvoerder Rob Scheffer over kopte. Toen vond Capelle het genoeg en invaller Wilmer Kousemaker, die nog maar vier minuten in het veld stond, rondde in de 82e minuut een fraaie actie af met een hard schot in de uiterste benedenhoek, waarbij hij de keeper van Odin kansloos liet 0-2. In de 86e minuut kreeg van der Sande de kans de wedstrijd definitief in het slot te zetten, maar zijn schot ging voorlangs. Odin zette vlak voor tijd nog alles op alles om de score nog wat milder te maken. In de 89e minuut knalde Lars Boekel de bal in de benedenhoek, maar Bradly van der Meer was zoals zo vaak de reddende engel. Het gevaarlijkste moment kwam er in de eerste minuut van de blessuretijd. Keeper van Dijk, die bij een corner mee naar voren was gekomen, kopte de bal tegen de lat. In de 94e minuut bekroonde van der Sande zijn goede wedstrijd met nog een doelpunt voor Capelle, waarmee hij de eindstand op 0-3 bracht. Daarna klonk het laatste fluitsignaal, dat met vreugde en opluchting door een ieder, die Capelle een warm hart toedraagt werd ontvangen.

Na de winterstop volgen twee thuiswedstrijden tegen VVOG en Jong Almere City, waarvan in de eerste helft van de competitie werd gewonnen. Dat biedt hoop om snel uit de bedreigde zone weg te komen.

Scheidsrechter Nick Smit gaf gele kaarten aan Lensen en Cijntje van Odin ’59 en aan Fens van Capelle, wat zijn vijfde gele kaart betekende, waardoor hij voor de eerstvolgende wedstrijd geschorst is.

Capelle: van der Meer, Dams (78 Kousemaker), Fens, Rothman, Jaliens, Oosterom, Avdic, de Bruin, Pattinama (81 van der Steen), Vincken (90 de Bos), van der Sande.

Verslag Hans Stofkooper