Capelle knokt zich naar gelijkspel tegen IJsselmeervogels

IJsselmeervogels 1

Ralph Hovestad (intikker)
Achraf Nejmi
Oktay Özturk
Ingoflur Sigurdson
Ali Akla
Ralph Hovestad
Bryan Burgerhout
Achraf Nejmi
Michaël de Harder

Mannen zaterdag, 1, 3e divisie A

28 januari 2017 15:00

Gerritsen, M.P.

In een uiterst boeiende en spannende wedstrijd toonde Capelle maximale inzet en wist zo de favoriete tegenstander op een 1-1 gelijkspel te houden.

Capelle begon voortvarend en na één minuut verscheen Tim Vincken al alleen voor de keeper, maar Jaimy Schaap redde de inzet met zijn linkerbeen. Daarna nam de thuisclub het initiatief en drong Capelle terug op eigen helft. Dat leidde bijna tot het openingsdoelpunt. Chris van Hussen zag in de 8e minuut zijn schot gekeerd worden door Bradly van der Meer en de rebound werd door Oktay Oztürk tegen de paal geschoten. In de tegenaanval kwam Capelle op voorsprong. Op rechts ontsnapte Olaf van der Sande en met een juweel van een doelpunt kwam de 0-1 op het scorebord. IJsselmeervogels ging op jacht naar de gelijkmaker en kreeg een aantal grote kansen. In de 15e minuut ging topscorer Sherwin Grot alleen op van der Meer af, maar de schoot tegen de keeper op. Twee minuten later was het Oztürk, die een leeg doel voor zich had, maar opnieuw wist van der Meer te redden. In de 30e minuut ging keeper Schaap ineens op de grond zitten en veinsde een blessure. Zijn ploeggenoten renden naar de kant om van trainer Sandor van der Heide nieuwe instructies te ontvangen. Het leek op een zogenaamd Henk Fräsertje. In de 34e minuut nam Oztürk een corner en na een scrimmage kwam de bal gelukkig voor de voeten van Ralph Hovestad, die de bal in het doel schoof 1-1. Voor de rust kreeg IJsselmeervogels nog drie kansen. Grot tweemaal en Ingolfur Sigurdsson stuitten echter alle keren op uitblinker Bradly van der Meer. De rust ging dan ook in met de 1-1 stand.

Na de rust een herhaling van zetten. Opnieuw kreeg Grot twee grote kansen, maar ook was van der Meer zijn opponent tweemaal de baas. Ook Vincken kon in de 57e minuut alleen op de keeper afgaan, maar zag ook zijn inzet gekeerd worden. Capelle kwam ook beter in de wedstrijd en speelde in deze fase beter dan de tegenstander. Na een corner kopte in de 61e minuut Stefan Dams tegen de lat. IJsselmeervogels, dat bij een overwinning de koppositie in de derde divisie zou overnemen gaf nog een keer gas en belegerde het doel van Capelle. Schot na schot werd er afgevuurd, maar op wonderbaarlijke wijze werd er niet gescoord. Grot kon nog eenmaal uithalen, maar opnieuw redde van der Meer met zijn rechterbeen. Capelle verdedigde de 1-1 stand met leeuwenmoed en zowaar had in de 93e minuut Wilmer Kousemaker de overwinning op zijn schoen. Maar ook keeper Schaap verrichtte een heldendaad door de bal uit het doel te houden.

Zo eindigde deze wedstrijd, waar de toeschouwers zich geen moment verveelden in een verdiend gelijkspel voor Capelle. Scheidsrechter Merlijn Gerritsen gaf gele kaarten aan Hovestad, Nejmi en Oztürk van IJsselmeervogels en aan Letterie van Capelle.

Capelle: van der Meer, Dams, Avdic, Rothman, de Groot (46 Letterie), de Bos, Oosterom, de Bruin (50 Dogan), Kousemaker, Vincken (77 van der Steen), van der Sande.

Verslag Hans Stofkooper, foto's Fred van Erkel

Olaf van der Sande op weg naar de fraaie 0-1

Bradley van der Meer met één van zijn vele reddingen.

Vlak voor tijd bijna de winnende treffer van Wilmer Kousemaker