Capelle pakt eerste thuiszege in blessuretijd

Scheveningen 1

Michael Ros
Tim Peters
Samir Moussaoui
mehmet aldogan
barry rog
Ruben Koorndijk (e.d.)

Mannen zaterdag, 1, 3e divisie A

4 februari 2017 14:30

Kampman, M.

Na twintig minuten kwam Scheveningen met tien man te staan, maar het duurde tot de blessuretijd in de tweede helft, voordat Capelle de eerste thuisoverwinning behaalde.

Scheveningen startte voortvarend en het eerste kwartier beheersten de bezoekers het spel zonder daarbij echt gevaarlijk te worden. Daarna werd Capelle gelijkwaardig en forceerde het enkele corners. Bij de derde corner in de 19e minuut van Quincy Oosterom kopte de inkomende Kai Fens de bal naast het doel. Twee minuten later stuurde Burak Dogan met een dieptepass Sandin Avdic richting het vijandelijke doel. Aanvoerder Michael Ros van Sceveningen kon Avdic slechts stuiten om hem aan zijn shirt vast te houden. Scheidsrechter Maykel Kampman trok terecht de rode kaart en Scheveningen moest met tien spelers verder. De toegekende vrije trap werd door Wilmer Kousemaker in de kruising geschoten, maar met een katachtige reactie tikte keeper Björn Benard de bal tot corner. Voor de rust wist Capelle niet echt te profiteren van de numerieke meerderheid. Er waren voor de rust nog twee doelpogingen van Ruben Koorendijk namens Scheveningen en Burak Dogan namens Capelle, maar beide schoten waren een gemakkelijke prooi voor de keepers.

Na de rust leek het of Scheveningen er op uit was om in ieder geval één punt mee naar huis te nemen. Capelle had voortdurend balbezit, maar tegen een massale verdediging wist het nauwelijks gevaarlijk te worden. Het duurde tot de 74e minuut, totdat er een noemenswaardige kans ontstond. Het was nota bene Mitchel de Vlugt, die op de rechterflank vrijstaand de bal naast schoot. In de 78e minuut kreeg Capelle een corner, die door invaller Dave van der Steen in de linkerbenedenhoek werd gekopt. Verdediger Ruben Koorendijk redde Scheveningen op de doellijn. De wedstrijd leek op een doelpuntloos gelijkspel te eindigen, maar in de eerste minuut van de blessuretijd kreeg de thuisclub een vrije trap. Good old Gertjan Rothman schoot de bal hard in de zestien en via de ongelukkige Koorendijk verdween de bal in de touwen 1-0. In de resterende tijd wist Capelle eenvoudig de voorsprong te behouden en de eerste thuisoverwinning in dit seizoen was en feit.

Na de winterstop behaalde Capelle tegen twee kampioenskandidaten vier punten. Dat moet de brigade van Winand van Loon de ruggensteun geven om in de komende wedstrijden weg te komen uit de onderste regionen.

Capelle: Van der Meer, de Bos, Fens, Avdic, Rothman, Dogan (46 Letterie), Kousemaker, Oosterom (58 Van der Steen), de Bruin, Vincken (75 de Reuver), Van der Sande.

Verslag Hans Stofkooper, foto's Fred van Erkel. Klik hier voor alle foto's van Fred  en hier voor de beelden va TV West.

Aanvoerder Kai Fens

De tot "man of the match" uitgeroepen Rutger de Bos aan de bal

De 1-0 in blessuretijd is een feit. De drie punten zijn binnen

Carlo de Reuver, overgekomen van Excelsior, maakte een kwartier voor tijd zijn debuut voor Capelle.