Capelle en Jong Volendam houden elkaar in evenwicht

Mannen zaterdag, 1, 3e divisie A

18 februari 2017 14:30

Bos, A.

Lang hoopte Capelle op een niet terechte overwinning, maar tien minuten voor tijd maakte Jong Volendam de terechte gelijkmaker.

De start van Capelle was uitstekend en met goed voetbal drong het Jong Volendam terug op eigen helft. In de 6e minuut leidde dat tot de openingstreffer. Tim Vincken wist zwaar gehinderd toch met een splijtende dieptepass Olaf van der Sande te bereiken, die met een diagonaal schot keeper Jordi van Stappershoef het nakijken gaf 1-0. In plaats van door te drukken raakte Capelle het initiatief kwijt en dat zou de hele wedstrijd voortduren. De jonge brigade uit Volendam zette Capelle vast op eigen helft door baas te zijn op het middenveld. Het leidde echter niet tot erg grote kansen. Het eerste schot op het doel kwam in de 26e minuut uit een vrije trap van aanvoerder Nick Runderkamp, maar keeper Bradly van der Meer had er geen moeite mee. Twee minuten later brak op links Gerry Vlak door, maar zijn schot ging voorlangs. Ook Enzo Stroo waagde nog een poging, maar daar bleef het bij. Capelle kwam nauwelijks meer op de helft van de tegenstander en zo ging de rust in met de voorsprong voor de thuisclub.

Na de rust veranderde het spelbeeld nauwelijks. In de 47e minuut was het opnieuw Stroo, die voorlangs schoot. Even kwam Capelle in de buurt van het vijandelijke doel. Tim Vincken leverde een scherpe voorzet af, die jammer genoeg slechts het hoofd van de ingevallen Carlo de Reuver schampte. Jong Volendam dicteerde het spel, maar Capelle hield lang stand. De grootste kans was er in de 69e minuut, maar opnieuw bewees keeper van der Meer zijn grote waarde voor Capelle om op miraculeuze wijze een schot van dichtbij uit zijn doel te houden. Toch kwam Jong Volendam op gelijke hoogte. In de 80e minuut mocht het de negende corner nemen, waarbij de bal niet goed weggewerkt werd door de achterhoede van Capelle. Gijs Smal kon van dichtbij de 1-1 op het scorebord zetten. Daarna gingen beide ploegen nog op zoek naar de winnende treffer en Capelle was nog het dichtst bij een doelpunt, toen Bram de Bruin in de 86e minuut nog een kans kreeg, maar van Stappershoef keerde zijn inzet. Het zou teveel van het goede zijn geweest.

In de laatste vier wedstrijden haalde Capelle twee overwinningen en twee gelijke spelen. Het moet mogelijk zijn om komende zaterdag met een overwinning op VVOG, waar uit van gewonnen werd deze lijn door te trekken.

De uitstekend leidende scheidsrechter Alex Bos gaf gele kaarten aan Zeijlmans, Klinkenberg en Hilterman allen van Jong Volendam.

Capelle: van der Meer, de Bos, Fens, Rothman, de Bruin, Dogan (46 Letterie), Kousemaker (86 van der Steen), Avdic, Oosterom (46 de Reuver), van der Sande, Vincken.

Verslag Hans Stofkooper, Foto's Fred van Erkel

De 1-0 van Olaf van der Sande

Een grote kans voor Carlo de Reuver. Zijn kopbal gaat net naast.