Negen punten voor Capelle in één week

Rijnvogels 1

Pieter van der Breggen (kopbal)
Mart Spierdijk (kopbal)
Bright Ampong
Jim Havenaar
Sonny ten Hoope
Wouter Soomer
Kai Fens (schot)
Wouter Soomer
Mitchel Beyersberger
Romano van der Stoep
Ugur Kaya

Mannen zaterdag, 1, 3e divisie A

4 maart 2017 14:30

Burg, P.N. van der

Drie overwinningen tegen VVOG, DVS’33 en FC Rijnvogels brengen de brigade van trainer Winand van Loon, waarvan ik uit doorgaans betrouwbare bron heb vernomen, dat hij volgend jaar opnieuw de scepter zwaait over Capelle, op een mooie plaats in de middenmoot.

Degradatiekandidaat FC Rijnvogels maakte het Capelle vanmiddag bijzonder lastig. Het leek wel of Capelle vermoeid begon aan de wedstrijd, want aanvankelijk deelde Rijnvogels de lakens uit. In de 3e minuut de eerste doelpoging van Wouter Soomer, die keeper Bradly van de Meer op zijn weg vond. Twee keer daarna claimde Rijnvogels een penalty, die echter door scheidsrechter Paul van der Burg niet gehonoreerd werden. In de 15e minuut het eerste schot op het doel van Capelle. Burak Dogan mikte echter te hoog. Vijf minuten later een voorzei van Tim Vincken, die Olaf van der Sande in stelling bracht, die over de bal heen maaide. In de 23e minuut een corner voor Rijnvogels, waarbij van der Meer mistastte en Pieter van der Breggen inkopte 0-1. In de 34e minuut weer een corner van de bezoekers en nu kon Mart Spierdijk de bal tegen de touwen koppen 0-2. Capelle vond het toen tijd om meer de aanval te zoeken en had in de 42e minuut bijna succes. Een vrije trap van Wilmer Kousemaker werd uit de bovenhoek tot corner verwerkt door keeper Peter Messemaker. Uit die corner kreeg Tim Vincken de kans om te scoren, maar van dichtbij kopte hij over. Door de nodige blessurebehandelingen duurde de eerste helft drie minuten langer en juist in de derde minuut scoorde Capelle de aansluitingstreffer. Fens kopte de bal voor de voeten van van der Sande, die van dichtbij scoorde 1-2.

Na de rust nam de wedstrijd in de 53e minuut een wending. Wegens natrappen werd Bright Ampong van het veld gestuurd en dat was voor Capelle het sein om op jacht te gaan naar de gelijkmaker. Aanvankelijk ontbraken de kansen, maar Rijnvogels begon conditioneel tekort te komen. In de 70e minuut was Sandin Avdic dichtbij de gelijkmaker, maar zijn inzet werd nog gekeerd. Ook de ingevallen Joey Klein zag zijn schot net over getikt worden, maar in de 75e minuut kwam de gelijkmaker toch tot stand. Op rechts brak van der Sande door en zijn afgemeten voorzet werd door Kai Fens in een doelpunt omgezet 2-2. Nog geen vijf minuten later een identieke situatie. Nu zette Carlo de Reuver goed door op de rechterflank en zijn voorzet bereikte Kousemaker, die deze kans niet onbenut liet 3-2. Rijnvogels kon met een man minder geen potten meer breken en Capelle vergat de score op te voeren. De Reuver had pech in de 85e minuut, toen zijn schot door de paal gekeerd werd, maar in de 90e minuut kwam hij oog in oog te staan met keeper Messemaker, die redding bracht. De grootste kans kreeg de na een langdurige blessure teruggekeerde Jamie Jaliens Dogan zette Jaliens vrij voor een leeg doel, maar de bal ging over het doel. Kort daarna was de wedstrijd afgelopen en de derde overwinning in één week was een feit.

Scheidsrechter van der Burg gaf gele kaarten aan van der Sande van Capelle en aan Soomer, Havenaar en van der Stoep van FC Rijnvogels. Rood was er voor Ampong van FC Rijnvogels.

Capelle: van der Meer, Dams (65 Kleijn), Fens, Rothman, Letterie, Dogan, Kousemaker, Avdic, van der Sande (90+2 Jaliens), Vincken (46 van der Steen), de Reuver.

Verslag Hans Stofkooper, foto's Fred van Erkel

Olaf van der Sande schiet vlak voor rust de aansluitingstreffer binnen: 1-2