Teleurstellend verlies Capelle tegen ONS Sneek

Mannen zaterdag, 1, 3e divisie A

18 maart 2017 14:30

Roeleveld, M.A.

In een slechte wedstrijd, waarin de kansen op één hand te tellen waren, verloor Capelle voor de tweede opeenvolgende keer zijn wedstrijd. De eerste helft waren er nauwelijks spannende momenten voor de toeschouwers. In de 7e minuut een schot van Ale de Boer, dat eenvoudig door keeper Bradly van der Meer gestopt werd. Het duurde tot de 28e minuut vooraleer Capelle in de buurt van het doel van ONS Sneek kwam. Het schot van Tim Vincken werd ook een gemakkelijke prooi voor keeper Bas van Wegen. Er was in de eerste helft slechts één mooie aanval te aanschouwen en die kwam van de bezoekers. Danny Kampstra soleerde in de 39e minuut vanaf de middenlijn langs diverse Capelle spelers en legde op het juiste moment de bal voor de voeten van topscorer Yume Ramos, die van dichtbij de 0-1 op het scorebord zette. Diezelfde speler schoot drie minuten later nog een keer te zacht op het doel, maar daarmee was het hele verhaal van de eerste 45 minuten verteld. De tweede helft werd het spel er niet beter op. Capelle zette iets meer druk, maar het aantal echte kansen bleef tot één enkele beperkt. Die kans kwam er in de 64e minuut. Een mooie voorzet van Sandin Avdic werd door Olaf van der Sande snoeihard ingekopt, maar keeper Van Wegen tikte de bal over de lat. Met lange ballen in de zestien probeerde Capelle nog een kans te forceren, maar de lange achterhoede van ONS Sneek had met die lange ballen geen enkele moeite. In de 90e minuut kreeg ONS Sneek nog een 100% kans via de ingevallen Fabian Stevens, maar hij miste van dichtbij. Na zes minuten blessuretijd werd de wedstrijd beëindigd en was de lijdensweg ten einde. Na de mooie reeks na de winterstop moet Capelle even pas op de plaats maken en moet het oppasen om niet in een neerwaartse spiraal te raken. Scheidsrechter Marcel Roeleveld zwaaide deze middag kwistig met kaarten. Bij Capelle kregen Van der Meer, Rothman, Dogan en Van der Steen geel en Fens kreeg de rode kaart (2x geel). Bij ONS Sneek was er geel voor Van Eeken en Gonzales. Capelle: Van der Meer, Jaliens, Karreman (73 Dogan), Fens, Letterie, Kousemaker (46 van der Steen), Rothman, Avdic, Van der Sande, Vincken, De Reuver.